ua2-100_dies_web-1.jpg

100 dies pel canvi educatiu

La crisi de la Covid-19 ens va fer prendre consciència de la importància de tenir un sistema educatiu robust, equitatiu i de qualitat. Ara, l’educació a Catalunya afronta reptes que cal abordar amb urgència i determinació per evitar un aprofundiment en les desigualtats educatives.

  • Pàgines 26
  • Data 10/06/2021

La crisi de la Covid-19 ens va fer prendre consciència de la importància de tenir un sistema educatiu robust, equitatiu i de qualitat. Ara, l’educació a Catalunya afronta reptes que cal abordar amb urgència i determinació per evitar un aprofundiment en les desigualtats educatives.

Llegeix el monogràfic 100 dies pel canvi educatiu

Donar resposta a desafiaments com la segregació escolar, l’ús d’evidències per millorar les polítiques educatives, les desigualtats educatives fora l’escola, la digitalització de l’educació, l’abandonament escolar, la transformació del sistema i garantir un suport educatiu per no deixar cap alumne enrere són algunes de les palanques que han de permetre reduir la bretxa educativa al nostre país.

Aquesta ha de ser la legislatura de l’educació. I, per fer-ho possible, el nou govern té per endavant posar en marxa les polítiques necessàries i urgents que donin resposta als reptes actuals i que ens encaminin cap a un sistema educatiu més equitatiu.

Però, per on hauria de començar el nou Departament d’Educació? Quines accions caldria prioritzar per donar resposta als principals reptes del sistema educatiu? ‘100 dies pel canvi educatiu’ és una proposta de les accions que podrien impulsar els nous responsables de l’administració educativa perquè les seves primeres passes contribueixin a posar els pilars del canvi educatiu que Catalunya necessita.

Aquesta agenda de propostes deriva de la publicació Com transformar el sistema educatiu, publicada abans de les eleccions catalanes del 14-F. Està emmarcada en els primers 100 dies del nou govern perquè és un lapse de temps considerat una declaració d'intencions i un període per començar a mesurar l'ambició i les prioritats d’acció d'un govern, president o conseller entrant.

Amb aquesta publicació ens preguntem i proposem: quines haurien de ser les prioritats que el nou conseller d'Educació es trobi sobre la taula?

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar