5hu-adapt-web_p2023_600x740.jpg

Pressupostos 2023: invertir en equitat per reduir les desigualtats educatives

El sistema educatiu arrossega elevats nivells de desigualtat en molts àmbits als quals cal donar resposta de forma immediata: l’estatus socioeconòmic de l’alumnat condiciona amb força els resultats educatius i dictamina el seu accés al lleure educatiu i a les activitats escolars. Pel que fa a l’abandonament escolar prematur, aquest és més del doble entre els col·lectius més vulnerables, com ara joves d’origen migrat o procedents de famílies amb baix nivell d’estudis.

• Pàgines 10
  • Data 12/12/2022

Relacionat: La Fundació Bofill reclama que els nous pressupostos de la Generalitat apostin per reduir el dèficit de finançament i inverteixin en equitat educativa

Els pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l'any 2023 són una eina crucial per revertir aquesta situació i aconseguir que cap alumne quedi enrere del progrés educatiu. Si volem una educació robusta, equitativa i de qualitat, calen uns pressupostos educatius orientats a reduir dràsticament els nivells de desigualtat actuals que prioritzin les polítiques adreçades a aquells col·lectius, centres i entorns educatius més vulnerables, els quals han sigut els més colpejats per la crisi.

Des de la Fundació Bofill, proposem 6 àmbits i 11 mesures prioritàries d’inversió que corresponen principalment al pressupost del Departament d’Educació, tot i que en alguns casos també requereixen la participació d’altres departaments com ara Drets Socials.

La selecció d’aquestes apostes imprescindibles per reduir efectivament les desigualtats i la millora educativa no exclou que s’hagi de continuar avançant i invertint en altres àmbits estratègics per al sistema educatiu com ara l’etapa 0-3, la innovació i transformació educativa o la formació al llarg de la vida.