Information in English
La innovació educativa sovint és percebuda com una estratègia fonamental de millora de la qualitat educativa. Ens preguntem, però, si és també clau en la lluita contra les desigualtats educatives. Com pot la innovació pedagògica integrar-se en l’agenda de reformes per garantir la millora de l’alumnat en entorns desafavorits?
El proper dijous 28 d’abril, l’OCDE, la Fundació Jaume Bofill i el CIDOB us conviden a debatre i analitzar juntament amb diferents experts i expertes internacionals com la innovació educativa pot ser motor per a la millora de l’aprenentatge i la superació de les desigualtats educatives. Com, més enllà de les reformes en les polítiques, la innovació pot integrar-se en les propostes de transformació del sistema educatiu cap a un model veritablement equitatiu i de qualitat.
28 d’abril de 16.00 a 17.15h
TAULA RODONA 1: És la reforma política educativa en pro de la igualtat l’única solució? La contribució de les pràctiques innovadores a les escoles
Hi intervindran:
- Miquel Àngel Essomba, comissionat d'Educació i Universitats de l'Ajuntament de Barcelona
- David Istance, analista senior de l’OCDE i director del Projecte "Innovative Pedagogies for Powerful Learning"
- Elisa Martellucci, responsable de projectes al Centre d'Estudis de Política Europea (CEPS)
- Àngel Domingo, subdirector General d'Innovació, Formació i Orientació del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya
- Eduard Vallory, president del Centre UNESCO de Catalunya
Modera: Tony Mackay, director general del Centre per a l'Educació Estratègica a Melbourne, Austràlia
28 d’abril de 17.30 a 19.30h
TAULA RODONA 2: Pedagogies innovadores per a la reducció de les desigualtats. Casos pràctics
Quines solucions innovadores han estat posades en marxa dins d’alguns entorns d'aprenentatge per mitigar situacions d'exclusió i desigualtat educativa? Com podem utilitzar la pedagogia per a reduir les desigualtats de l’alumnat?
Hi intervindran:
- Gaëlle Chapelle, investigadora a la Universitat Catòlica de Lovaina, Bèlgica
- Marta Comas, directora de l’Àrea d'Innovació, Programes i Formació del Consorci d’Educació de Barcelona
- Boris Mir, professor d'Educació Secundària i director adjunt del projecte Escola Nova
- Àngels Cadena, directora de l'Escola Mercè Rodoreda de Nou Barris, Barcelona, responsable de “Prosperem Junts”, experiència guanyadora de la crida oberta.
Modera: Neus Lorenzo, inspectora d'Educació a Catalunya
Conclusions i comentaris finals
Isabel Vilaseca, presidenta de la Fundació Jaume Bofill i David Istance, analista senior de l’OCDE i director del Projecte "Innovative Pedagogies for Powerful Learning"
Cloenda
Meritxell Ruiz Isern, Consellera d'Educació de Catalunya.
Volem conèixer experiències en el territori
Amb aquesta jornada volem iniciar un treball de fons sobre com fer de la innovació educativa una palanca de canvi en els centres d’alta complexitat. Per aquest motiu, ens agradaria molt comptar amb el coneixement de la comunitat educativa. Et convidem a compartir amb nosaltres propostes, experiències en el territori, idees i iniciatives que ens ajudin a explorar el potencial de la innovació per a superar les desigualtats educatives.
Com pots participar-hi?
Enviant la teva aportació (idees, suggeriments, breu vídeo...) des d’aquest enllaç
T’animem a explicar-nos la teva experiència innovadora en un centre amb un entorn i condicions d’alta complexitat; comparteix la teva experiència, casos que coneixes, noms de professionals que estan implementant noves accions, etc.
Aquest acte forma part del Simpòsium Internacional sobre Pedagogies Innovadores: motor per a l’equitat i la qualitat educativa en el marc del projecte Innovative Pedagogies for Powerful Learning (IPPL), una iniciativa impulsada juntament amb el Centre per a la Recerca Educativa i la Innovació de l’OCDE. L’IPPL vol influenciar en els marcs de referència del pensament, la política educativa i la pràctica docent mitjançant la recerca i l'evidència internacional sobre l'ensenyament, l'aprenentatge i la innovació. Aprofitant el planter d’experts internacionals que participen en el simpòsium volem obrir el debat amb la comunitat educativa catalana.
Accés lliure i gratuït. Servei de traducció simultània.
No arribes a l'hora al debat online? Cap problema! Podràs recuperar el visionat aquí.
El debat es podrà seguir en directe per streaming a través de la web de la Fundació Jaume Bofill i també via Twitter #InnoEduCat @FundacioBofill.