lw9-lleida-3-3.jpg
22/05/2024
15:30h - 19:30h
>Afegir al calendari

EdHack: Hackató Educativa de Pensament Computacional Creatiu a Lleida

FEDAC LLEIDA - c/ Vallcalent, 40 25006 Lleida. Veure mapa

Vols descobrir com promoure el pensament computacional de l’alumnat de manera creativa? Participa a l’EdHack de Pensament Computacional: un esdeveniment per explorar i promoure les possibilitats del pensament computacional creatiu com una eina per crear noves experiències educatives a l’aula.

A través d’una sessió d’aprenentatge i pràctica, els participants tindran l'oportunitat de desenvolupar competències professionals, compartir experiències i dissenyar activitats pedagògicament enriquidores per potenciar el pensament computacional dels i les alumnes.

La metodologia de les hackatons educatives estan basades en els principis del Design Thinking, especialment en els principis d’empatia i l’enfocament a l’acció aplicats a les competències i oportunitats del segle XXI. L’objectiu és donar resposta als reptes presentats i desenvolupar solucions prototipades de forma creativa i col·laborativa.

Pensar computacionalment és un acte creatiu.

El pensament computacional és un mètode per abordar un problema complicat de manera sistemàtica, dividint-ho en parts més petites per trobar solucions, Així és com també funcionen els ordinadors: fan diferents passos abans d'arribar a una resposta final que es pugui aplicar a un problema en concret i d’altres problemes complexos similars. Tant si es tracta de fer diagrames de frases, de crear storyboards o de buscar patrons de migració d'ocells, el pensament computacional millora l'aprenentatge en totes les disciplines.

Sovint es diu que l’alumnat d'avui es forma per treballar en feines que encara no existeixen. Per aquest motiu, els estudiants han d'aprendre a captar noves idees ràpidament. El pensament computacional aplicat de manera creativa implica reforçar habilitats transversals d'aprenentatge i de memòria. Per això, ens plantegem la següent missió:

Fomentar el pensament computacional d’una manera pedagògicament rica per impulsar la creativitat de l’alumnat

Dins d’aquest marc, la hackató girarà al voltant de 3 reptes abordats amb diferents eines que potencien el pensament computacional:

1. Repte Desendollat: Com fem possible que ningú quedi enrere… mitjançant jocs o activitats sense pantalles?

2. Repte Codi: Com potenciem la creativitat de l’alumnat… amb l’ajuda de Scratch?

3. Repte Robòtica: Com l’alumnat pot donar resposta a reptes reals…. amb l'ús de la Microbit?

No et pots perdre aquesta hackató si vols…

  • Conèixer què és el pensament computacional creatiu i per què és important desenvolupar-lo en contextos educatius
  • Desenvolupar diferents estratègies i eines per a treballar el pensament computacional creatiu
  • Crear prototips d’activitats d’aprenentatge significatives per l’alumnat des de l’empatia que podràs aplicar al teu context de treball
  • Compartir experiències i recursos entre docents diversos, creant xarxes d'aprenentatge

Com serà la sessió ?

En un entorn vibrant i estimulant per a generar noves solucions ajustades a cada repte, hem dissenyat un espai on aprendre, compartir i prototipar solucions pràctiques

  • Un marc idoni per impulsar la innovació i explorar les formes d’aprofitar la tecnologia i els recursos disponibles per fomentar l’aprenentatge i motivació per la lectura i pensament crític.
  • Prototipar solucions per potenciar el rol del pensament computacional amb diferents eines i estratègies
  • Generar solucions úniques pràctiques i aplicables a l’aula: l’objectiu final de la hackató és prototipar solucions creatives, amb la mirada elevada però aplicables per respondre a cada repte plantejat.

Si tu també vols potenciar el pensament computacional creatiu, inscriu-te!

Programa (Provisional)

Durada de 4 hores, de 15:30 a 19:30, amb una hora addicional per a la certificació.

    15:30-15:45. Presentació dels objectius de la jornada, temàtica central i metodologia de treball.

    15:45-16:30. El pensament computacional creatiu. Què és i com desenvolupar-lo? Bateria de recursos per a fer-ho segons objectius, edats, materials...

    16:30-19:00h. Espai de Co-Creació. Configuració d'equips per a generar idees i projectes des de la col·laboració. Mitjançant una metodologia de prototipatge guiat, els i les participants complementen experteses per a crear solucions al repte de potenciar el pensament computacional creatiu d'infants i adolescents. Els grups participants comptaran amb el suport de persones facilitadores per garantir que s'avancen en les diferents fases, de manera que en finalitzar la sessió disposaran d'una proposta concreta i aplicable en el seu entorn real de treball.

    19:00-19:30. Exposició. Els equips exposaran el seu prototip i rebran el feedback de la resta de participants.

    Asíncron (1h) - Elaboració i entrega final de l'activitat a partir del prototip creant durant l'esdeveniment.

    Aquest acte està finançat pel programa Impuls Digital, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea - Next Generation EU, impulsat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. La participació per part del professorat no universitari està reconeguda i podrà ser certificada. Per fer-ho, caldrà l’assistència presencial i la presentació d’un treball autònom addicional. Per tal d'acreditar la formació cal inscriure's també a través del portal web corresponent.

    EdHack: Hackató Educativa de Pensament Computacional Creatiu a Lleida
    a
    FEDAC LLEIDA - c/ Vallcalent, 40 25006 Lleida.

    Equip

    Equip implicat

    Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

    Acceptar