xsj-acte-reset_banner_web-bofill_896x1200_a.png
06/03/2026
10:30h - 11:15h
>Afegir al calendari

Com superem les desigualtats de gènere al món digital?

L'entorn digital segueix reproduint les desigualtats existents en l'entorn anàlogic. Si volem seguir educant per a una participació digital que generi oportunits per a tothom cal entendre quines són les barreres existents en clau de gènere.

En aquest webinar analitzarem les dades més recents que evidencien les barreres presents en l’entorn digital i identificarem en quines situacions de la vida quotidiana d’infants i adolescents aquestes desigualtats tenen un impacte directe. Abordarem qüestions com la hipersexualització, les violències digitals i els processos de construcció de la identitat, i reflexionarem sobre els nous reptes, en clau de gènere, que planteja l’ús de la intel·ligència artificial.

Finalment, posarem el focus en la priorització de mesures d’intervenció política per avançar cap a un entorn digital més just i equitatiu.

Com acomanyem una educació digital en un entorn desigual?

Comptarem amb la participació de Karina Gibert, catedràtica i cofundadora del centre de recerca Intelligent DataScience and Artificial Intelligence (UPC), Ona Lorda, responsable de polítiques i incidència (Save the Children Catalunya), Sandra Gómez, investigadora especialitzada en desigualtats sociodigitals i coordinadora de projectes (Fundació Ferrer i Guàrdia) i amb la moderació de Laia Orozco, coordinadora del Laboratori d’Equitat Digital (Fundació Bofill).

Per aprofundir-hi:

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar