Comparador: què proposen (i què no) els partits sobre equitat educativa als programes electorals?

La Fundació Bofill demana als partits polítics un compromís ferm amb la lluita contra les desigualtats educatives i per un millor sistema educatiu.

Les eleccions al Parlament de Catalunya del 12 de maig irrompen en un moment clau pel futur de l’educació. Fa temps que la comunitat educativa alerta de l'infrafinançament crònic i tenim un sistema educatiu amb reptes urgents pendents de resoldre com l’escola inclusiva, la presència del català a l’escola, la caiguda de resultats o l’abandonament escolar.

Les aules del país hauran de fer front cada vegada a més complexitats i en una legislatura determinant per al futur educatiu del país ha arribat l’hora de prioritzar mesures decidides i ambicioses per garantir més oportunitats educatives per a tots els infants i joves, sigui quin sigui el seu nivell socioeconòmic.

És imprescindible que l’equitat educativa tingui un espai central en el debat polític i públic i que la pròxima sigui la legislatura de l’educació, amb més inversió i unes polítiques robustes, coherents i sostingudes en el temps.

La Fundació Bofill hem presentat el document “La legislatura de l’educació: Reptes i propostes per millorar l’equitat educativa”, amb vuit reptes i un conjunt de mesures concretes que hem fet arribar a les formacions polítiques perquè les incorporin als seus programes electorals i es comprometin a avançar cap a l’equitat educativa.

Comparador de programes electorals

Aquest comparador recull quins dels reptes d’equitat educativa contemplen els partits i quins no, i si concreten mesures per donar-hi resposta. És un comparador viu, que s’anirà actualitzant a mesura que publiquin els seus programes electorals.

Volem interpel·lar al conjunt de partits i representants polítics perquè la propera legislatura pugui ser la legislatura de l’educació. Quines propostes tenen per afrontar reptes com l’abandonament escolar, la segregació i la caiguda dels aprenentatges? Consulta el comparador i comparteix-lo!

Consulta el comparador i comparteix-lo!

Vols consultar els programes electorals?

Ens ajudes a fer arribar al màxim de persones la importància que els partits polítics es comprometin a lluitar contra les desigualtats i avançar cap a l’equitat educativa?