Competències al llarg de la vida de la població adulta (PIAAC 2012)
CompletatEls estudis d’educació comparada i l’anàlisi de bases de dades internacionals ha estat una de les línies de recerca més exitoses de la Fundació Jaume Bofill. A diferència de la gran majoria de bases de dades nacionals, les estadístiques internacionals són de lliure accés per tot tipus d’institucions i persones. L’ús polític d’aquestes dades no ve determinat per la seva propietat o gestió sinó per la capacitat tècnica d’analitzar?les i mobilitzar?les en favor d’una determinada visió de l’educació i la societat. Aquest ha estat l’èxit de la Fundació Jaume Bofill quan ha treballat bases de dades internacionals com PISA i s’ha convertit en una de les seves principals contribucions al debat educatiu a Catalunya.
PIAAC (Assessment of Adult Competencies) dóna l’oportunitat d’estendre aquesta estratègia més enllà de l’educació obligatòria i incorporar la Fundació Jaume Bofill als debats polítics sobre l’educació secundària post?obligatòria, la política d’educació superior, la formació al llarg de la vida i els rendiments de l’educació en el mercat de treball. Anàlisi de les dades PIAAC permetrà a la Fundació Jaume Bofill incidir en tots aquests debats educatius i socials amb la força i la legitimitat que proporciona l’evidència empírica internacional. Aquest projecte de recerca pretén ajudar la Fundació Jaume Bofill a aprofitar l’oportunitat que suposa PIAAC per tal d’estendre el seu treball més enllà de l’educació obligatòria i fer?ho amb el rigor i la rellevància que ha caracteritzat els seus projectes més exitosos.
Publicacions
Actes
Actes anteriors
-
Els títols acadèmics són decisius a l’hora de trobar feina?
Els títols acadèmics són decisius a l’hora de trobar feina?
Quines competències ens demanarà la societat de demà? Com influeixen les competències en la nostra posició en el mercat laboral? Com influeix el nivell de...
28/10/2015 17:30h - 19:00h
Palau Robert
Més informació
Notícies
Estigues informat
Equip
Equip del projecte
-
Jorge Calero
Jorge Calero, catedràtic d'Economia Aplicada de la Universitat de Barcelona i coordinador del GIPE. Els seus camps d'especialització són l'economia de l'educació i l'economia de l’estat del benestar, així com l'anàlisi i l'avaluació de les polítiques educatives i en l'àmbit de la discapacit…
Veure’n més
-
Queralt Capsada-Munsech
Doctora en Sociologia per la Universitat Pompeu Fabra. Actualment és professora lectora (Assistant Professor) en Sociologia de l’Educació al Departament d’Educació de la University of Glasgow (UK). Prèviament havia treballat com a recercadora al Departament de Sociologia de Durham Univers…
Veure’n més
-
Òscar Valiente
Òscar Valiente, sociòleg. La seva especialitat acadèmica és la Sociologia de la Política d'Educació i treballa en els àmbits internacional i de política comparada. Du a terme investigació quantitativa des de la perspectiva de l’economia política crítica. Els seus interessos de recerca inclouen la …
Veure’n més
Autors
Autors del projecte
-
Álvaro Choi
Álvaro B. Choi de Mendizábal, Professor al Departament d’Economia de la Universitat de Barcelona i investigador a l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB). Les seves principals línies de recerca i on té ja acumulades un bon grapat de publicacions d’impacte són l’economia de l’educació i l…
Veure’n més
-
Pau Miret
Pau Miret Gamundi, investigador del Centre d'Estudis Demogràfics (CED). Llicenciat en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) el 1989, màster en Demografia pel CED el 1991 i doctorat en Sociologia per la Universitat Nacional de Educación a Distancia el 2002. Ha treballat al Cat…
Veure’n més
-
Rosario Scandurra
Rosario Scandurra és llicenciat en Ciències Polítiques, màster en Polítiques públiques i socials per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Johns Hopkins University i becari predoctoral FI en la Universitat de Barcelona (UB).
Veure’n més
-
Pau Serracant
Pau Secarrant Melendres, sociòleg especialitzat en joventut i polítques de joventut.
Veure’n més