La recerca internacional demostra que els models de provisió mixta, com el català, tendeixen a augmentar les desigualtats i la segregació escolar, i requereixen una regulació eficaç per reduir-les o compensar-les.
María Segurola
Graduada en Periodisme (Universidad CEU San Pablo) i màster en Polítiques Públiques i Socials (Johns Hopkins University i Universitat Pompeu Fabra). Compta amb experiència com a periodista a mitjans informatius i al món de la comunicació corporativa. La seva trajectòria professional s’ha desenvolupat principalment a la Fundació Bofill, on s’ha especialitzat en les polítiques contra la segregació en l’àmbit municipal i actualment porta el projecte DeSegregAcció.
S’ha especialitzat en aspectes com l’anàlisi de dades, el seguiment de polítiques públiques i el disseny d’estratègies d’incidència. És autora de guies i informes sobre polítiques d’'escolarització equilibrada i ha participat com a ponent en diverses comissions i formacions sobre la matèria.
Projectes
Involucrats a la iniciativa
-
-
L’Anuari dels reptes de l’educació a Catalunya es presenta com un instrument de priorització i mobilització de l’agenda política, que assenyala desafiaments i polítiques prioritàries, identifica palanques de canvi i proposa mesures concretes de transformació.
-
Vota Educació és una iniciativa de la Fundació Bofill per posicionar l'equitat educativa com un tema prioritari de les campanyes electorals i les eleccions catalanes i municipals.
-
Els nivells de segregació escolar a Catalunya fa anys que són molt elevats en el context europeu, i no milloren. Això provoca baixos resultats educatius globals i fortes desigualtats. El projecte DeSegregAcció fa un seguiment continuat de la segregació escolar i impulsa accions perquè les institucions públiques despleguin mesures.
-
Per què obrir l'educació? Contra les desigualtats educatives. A causa de la crisi del coronavirus aquest any els infants i joves poden estar sis mesos sense escola, sumant l’estiu al darrer trimestre d’aquest curs 2019-2020 que serà d’ensenyament telemàtic, i és probable que infants i joves no tornin a trepitjar les aules fins al curs vinent.
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat