Fundació Bofill

L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2024

Obert

L’Anuari 2024: L’estat de l’educació a Catalunya revisa el panorama educatiu al nostre país, analitzant els seus principals indicadors en clau evolutiva i en comparativa internacional. Això permet identificar els principals reptes que el sistema educatiu català haurà de superar en els propers anys per tal d’aconseguir un autèntic marc d’oportunitats vitals per al conjunt de l’alumnat.

Aquesta anàlisi i identificació de reptes permeten als directors de l’Anuari, Margarita León i Bernat Albaigés, i els dotze autors i autores dels seus diferents capítols, formular propostes de política pública per a la millora de l’educació a Catalunya. Amb una premissa clara, que fa un pas més enllà del plantejament d’anuaris anteriors: les problemàtiques educatives que té actualment el país ja no poden ser resoltes amb una mirada únicament escolar.

Problemes actuals com les desigualtats de resultats i d’accés a recursos educatius clau (suport educatiu, educació 0-3, extraescolars, etc.), l’abandonament escolar prematur, la segregació, el baix nivell d’aprenentatges mostrat en determinades competències i etapes, el malestar docent..., requereixen una anàlisi i una aposta política que involucri visions i accions de l’àmbit educatiu, però també del terreny de les polítiques de rendes, socials, urbanes, comunitàries i de salut, de joventut.

Des d’aquesta perspectiva s’entenen les contribucions dels diferents capítols de l’Anuari, que aborden qüestions com la gratuïtat i universalització de l'educació 0-3 anys i del menjador escolar, l’impacte dels sistemes de transferència de rendes en l’abandonament dels estudis, el treball de professionals no docents als centres educatius, l’exposició de l’alumnat a entorns climàtics, alimentaris i de salut desiguals, etc

Projectes

Projectes relacionats

Autors

Autors del projecte

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar