Vota educació
per canviar-ho tot!
ObertLes eleccions catalanes al Parlament de Catalunya arriben en un moment clau per al futur de l’educació del país. Mentre l’infrafinançament crònic de l’educació encara no s’ha revertit, un sistema educatiu que s’ha sostingut pel sobreesforç de docents i equips directius ha de fer front ara a les conseqüències d’unes desigualtats socials profundes.
L’educació fa front a múltiples reptes molt rellevants imprescindibles d’abordar. Començant per un greuge com és l’escola inclusiva, la presència del català a l’escola, la caiguda de resultats, l’abandonament escolar o la desaparició de les biblioteques escolars, entre molts d'altres. A les portes d'unes eleccions al Parlament, creiem que és imprescindible situar la lluita contra les desigualtats educatives al centre del debat polític i públic i hem publicat el document “La legislatura de l’educació: reptes i propostes per millorar l’equitat educativa”, que es concentra en aquelles prioritats que tenen a veure directament amb les conseqüències col·lectives de la falta d’equitat a l’educació.
Ens ajudes a fer que els partits es comprometin amb l’equitat educativa?
Ha arribat l’hora de prioritzar reptes com l’abandonament escolar, la segregació, les desigualtats en l’accés a oportunitats educatives fora l’escola, la recuperació dels aprenentatges o un millor finançament, entre d’altres. I per això et demanem que ens ajudis a fer arribar al màxim de persones la importància que els partits polítics es comprometin a lluitar contra les desigualtats i avançar cap a l’equitat educativa.
Votis el que votis, Vota Educació!
Blog
Llegeix els articles relacionats
Publicacions
Actes
Inscriu-te, aprèn i participa
-
Eleccions 2024: l'educació, a debat
Eleccions 2024: l'educació, a debat
La propera legislatura serà clau per al futur de l’educació. Debatre i contrastar idees amb rigor i voluntat d’entesa és necessari per fer possible un...
06/05/2024 18:00h - 20:00h
Carrer Girona 34, interior, 08010 Barcelona
Més informació
Notícies
Estigues informat
Projectes
Projectes relacionats
-
L’abandonament escolar prematur és un dels principals reptes pendents del sistema educatiu català. Malgrat haver reduït les xifres d’abandonament en les darreres dècades, Catalunya continua al capdavant dels països amb més joves poc qualificats i sense estudis postobligatoris.
-
Sabem que tancar la bretxa digital requereix molt més que repartir ordinadors i tenir accés a internet. Aquestes accions són necessàries, però no suficients, a l'hora d'abordar les desigualtats socials i digitals del nostre país.
-
Per què obrir l'educació? Contra les desigualtats educatives. A causa de la crisi del coronavirus aquest any els infants i joves poden estar sis mesos sense escola, sumant l’estiu al darrer trimestre d’aquest curs 2019-2020 que serà d’ensenyament telemàtic, i és probable que infants i joves no tornin a trepitjar les aules fins al curs vinent.
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Marc Garriga
Director de comunicació
És graduat en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Ha treballat en l’àmbit de la consultoria comunicativa per a entitats, empreses i administracions públiques, i en el disseny i la implementació de projectes comunicatius i campanyes de comunicació social i política. Sempre a…
Veure’n més
-
Fathia Benhammou
Directora de programes
Mestra especialitzada en Educació Infantil per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Exclusió Social, Diversitat Cultural i Intervenció Socioeducativa per la Universitat de Girona (UdG). Té una llarga experiència en el treball social i educatiu amb adolescents d’origen immigrat…
Veure’n més
-
Mònica Nadal
Directora de recerca
És llicenciada i màster en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i M. Phil. en Women’s Studies pel Trinity College Dublin (Irlanda). Des de maig del 2014 és directora de Recerca i membre de l’equip directiu de la Fundació Bofill. Prèviament n’havia estat cap de Prospectiva…
Veure’n més
-
Héctor Gardó
Director d'Equitat Digital
Doctor en Ciències de l’Educació (URL), llicenciat en Ciències Polítiques (UAB) i màster en Gestió Pública (UPF). Recentment, s’ha format en innovació i recerca al MIT Media Lab i la Harvard Graduate School of Education. Onze anys d’experiència transformant l…
Veure’n més
-
Miquel Àngel Alegre
Cap de projectes
Doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a analista a l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), coordinant avaluacions de polítiques i programes educatius, socials i laborals. Amb anterioritat, va ser investigador Ramón y Cajal i director …
Veure’n més
-
Elena Sintes
Cap de projectes
Doctora en Sociologia i llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona. Amb una àmplia trajectòria com a investigadora en polítiques públiques de temps i educació, ha treballat fent recerca a la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelo…
Veure’n més
-
Enric Aragonès Jové
Director de l'Aliança Educació 360
Titulat superior de Música, en l’especialitat de Pedagogia, per l’ESMUC i Màster interuniversitari en Gestió Pública (UAB, UB, UPF). La seva trajectòria professional ha estat vinculada a l’educació musical, des de la docència, la gestió i l'assessorament. En tots els casos, la seva tasca s’ha or…
Veure’n més
-
María Segurola
Cap del projecte DeSegregAcció
Graduada en Periodisme (Universidad CEU San Pablo) i màster en Polítiques Públiques i Socials (Johns Hopkins University i Universitat Pompeu Fabra). Compta amb experiència com a periodista a mitjans informatius i al món de la comunicació corporativa. La seva trajectòria professional s’ha desenvol…
Veure’n més