Fundació Bofill

Vota educació

per canviar-ho tot!

Obert

A causa de la crisi de la Covid-19, l’educació ha estat molt present en el debat públic i mediàtic, però això no és suficient per aconseguir millores en reptes que fa massa temps que tenim sobre la taula. Si volem que cap alumne quedi enrere i tenir un sistema educatiu veritablement equitatiu i de qualitat, cal voluntat política i apostes estratègiques.

El principal problema del sistema educatiu i el gran repte de la pròxima legislatura és la falta d'equitat. Som en una cruïlla històrica, i per fer un salt endavant és imprescindible encarar amb ambició i determinació els reptes que tenim al davant: la segregació escolar, un suport educatiu per a tothom, acabar amb l'absentisme i l'abandonament escolar, una educació 0-3 de qualitat i universal, i les desigualtats educatives fora escola. Han de ser prioritat per als partits polítics i candidats, i cal que tinguin propostes concretes per fer-hi front.

Per això, la Fundació Bofill hem impulsat Vota Educació, una iniciativa per posicionar els principals reptes en clau d'equitat de cara a les eleccions catalanes. Perquè volem i creiem que aquestes han de ser les eleccions de l’educació, i que la propera ha de ser la legislatura de l’educació.

El futur de l’educació també es decideix a les eleccions d’aquest 14 de febrer, i per això cal que, a les portes de les eleccions al Parlament, els partits polítics apostin per fer possible la necessària transformació del sistema educatiu. Aquest 14-F, votis el que votis, Vota Educació!