Programa que té com a objectiu assessorar i acompanyar municipis per la millora de les polítiques educatives locals per tal d'assolir una escolarització equilibrada que faci possible parlar d'igualtat d'oportunitats i millora dels resultats educatius.
Alejandro Montes Ruiz
Alejandro Montes és doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (2019) i actualment exerceix com a investigador postdoctoral en la Universitat Complutense de Madrid (UCM). Entre 2013 i 2020 va formar part del grup de recerca en Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS-UAB) i des del 2018 fins al 2020 del Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives (GIPE).
Les línies de recerca en les quals desenvolupa la seva trajectòria acadèmica inclouen l'anàlisi de les desigualtats educatives (amb especial focus en les desigualtats per classe social), l'estudi de les trajectòries i les transicions educatives, l'anàlisi dels processos de segregació escolar, l'estudi dels processos d'èxit, fracàs i abandó escolar prematur i, finalment, el rol dels centres de noves oportunitats.
En el marc d'aquesta trajectòria ha tingut l'oportunitat de participar en diversos projectes competitius de recerca, tant a nivell internacional com nacional. Actualment està participant en el projecte europeu H2020 titulat “Pioneering policies and practices tackling educational inequalities in Europe (PIONEERED)”, coordinat per la Dra Susana Vázquez. Anteriorment va participar en diversos projectes on destaquen l'I+D "La construcció d'oportunitats educatives post-16. Una anàlisi de les transicions educatives postobligatòries en l'entorn urbà (EDUPOST16)”, dirigit per la Dr. Tarabini, i el projecte Erasmus+ “ECASS. European Cities Against School Segregation”, dirigit pel professor Xavier Bonal.
Finalment cal destacar que també ha participat en múltiples projectes de diagnosis i avaluació de programes socioeducatius. Actualment realitza l'avaluació del “Programa Magnet. Aliances per a l'èxit educatiu” (Fundació Jaume Bofill) i ha participat en altres encàrrecs com l'avaluació de la “Xarxa espanyola d'escoles de segones oportunitats” i del “Pla de xoc contra la segregació escolar” (Consorci d'Educació de Barcelona).
Projectes
Involucrats a la iniciativa
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat
Actes
Ha format part dels actes següents
-
Municipis que no abandonen. Què podem fer des dels municipis per lluitar contra l’abandonament escolar?
Municipis que no abandonen. Què podem fer des dels municipis per...
L’any 2022, Catalunya tenia un 16,9% d’abandonament escolar prematur. Això significa que 97.062 joves d’entre els 18 i els 24 anys no tenen estudis secundaris...
01/12/2023 10:30h - 12:10h
Escola d'Hoteleria i Turisme de Barcelona, Carrer del Pintor Alsamora, 3, 08016 Barcelona
Més informació -
Segones oportunitats: quines són les claus del retorn a l'educació?
Segones oportunitats: quines són les claus del retorn a l'educac...
Els programes de segona oportunitat es presenten com una resposta al gran nombre de joves que queden fora del sistema educatiu i exposats a un mercat laboral que no els...
10/05/2022 17:30h - 19:30h
Més informació