Aina Tarabini-Castellani

Aina Tarabini-Castellani

Professora titular de Sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona i sots-directora del centre de recerca GEPS-UAB. És especialista en l’estudi de les desigualtats educatives.

Formació

Doctora en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Experiència

Ha liderat nombrosos projectes de recerca centrats en els processos de (re)producció i transformació de les desigualtats socials a la vida quotidiana dels sistemes i els centres educatius. Específicament, les seves línies d’estudi inclouen l’abordatge dels processos d’èxit, fracàs i abandonament escolar; l’anàlisi de les trajectòries i experiències educatives dels i les joves; i la investigació sobre currículum, pedagogia i pràctiques i creences docents, des d’una perspectiva sociològica.

La seva recerca es desplega des d’una mirada de justícia social que atribueix un paper central a les relacions afectives i de cura. Col·labora de forma regular amb centres educatius, especialment d’ESO, Formació Professional i Noves Oportunitats i és formadora -entre altres- del Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària.

Així mateix, gaudeix d’un gran reconeixement internacional en el camp de la sociologia de l’educació: ha realitzat estades de recerca i docència a múltiples universitats, entre les que destaquen la Universitat de Hèlsinki (Finlàndia), la Universitat de Manchester (Regne Unit) o la Universitat de Buenos Aires (Argentina), és Editora de la revista Critical Studies of Education i també és membre del Consell Directiu de la Xarxa de Recerca en Sociologia de l’Educació de l’Associació Europea de Sociologia.

Projectes

Actualment és la investigadora principal del projecte LEARNER i la co-investigadora principal del projecte Acompanya’m.

És autora de nombroses publicacions de caràcter científic a nivell nacional i internacional. Així mateix, ha dirigit l'Anuari 2022, és autora de L’escola no és per tu: el rol dels centres educatius en l’abandonament escolar i coautora de Perduts pel camí: desigualtats en les transicions educatives després de l’ESO. En el marc de la Fundació, ha participat en diversos projectes, entre els que destaquen Magnet i Plataforma contra l'AEP, i ha estat ponent en un bon nombre d'actes públics.

Projects

Involved in the initiative

Publications and videos

Related content

Events

It has been part of the following events

We use our own and third party cookies to improve the information that is made public on our website and to collect statistical information. If you continue browsing, please consider accepting its use. You can change the settings and learn more here.

Accept