vi7-imatge-escola-hibrida_600x740_cat.jpg

Com impulsar la transformació digital de l’escola. 2023

Cal que les escoles integrin les tecnologies digitals i en facin un ús efectiu per complir la seva missió principal: educar l’alumnat perquè pugui viure, participar i prosperar en una societat que s’enfronta a grans canvis tecnològics, culturals, econòmics, informatius i demogràfics. Per tal de poder assolir aquest objectiu, cal que s’inverteixi en infraestructures, dispositius, connectivitat i formació. Això no obstant, la via cap a una digitalització educativa de qualitat i inclusiva va més enllà. També cal promoure enfocaments pedagògics que ajudin escoles i docents a fer servir les tecnologies digitals a partir de metodologies actives i basades en les competències, en línia amb l’actual procés de transformació educativa, i que contribueixin a reduir la bretxa digital.

• Pàgines 142
  • Data 27/03/2023
  • ISBN 978-84-126532-2-9

Aquest document proposa un model d’aprenentatge híbrid que té com a finalitat garantir l’equitat i millorar els resultats d’aprenentatge, amb vista a desenvolupar l’alfabetització i la competència digitals de tot l’alumnat i a avançar cap a un model d’educació més flexible i personalitzat, centrat en l’estudiant. I amb aquesta finalitat, presenta objectius, criteris, directrius i accions clau per implementar un model d’aprenentatge híbrid per a l’educació primària i secundària tant a les escoles com a les polítiques públiques.

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Exploratori: Aprendre Fent (resum) | Com invertim més enllà de les eines? (Fab Lab Terres de l'Ebre)

Aprendre fent. Com invertim més enllà de les eines?

Exploratori: Intel·ligència Autèntica (resum) | IA en els entorns educatius una mirada calidoscòpica

Com posem la impressió 3D al servei de la comunitat educativa?

Com regulem la sobreexposició a les pantalles des de la prevenció precoç?

Com fem una avaluació híbrida, formativa i comunitària?

Com provoquem el debat entorn de la privacitat i les dades amb persones joves?

Com donem les primeres passes en IA a l’aula?