cob_07_230x310_segregracio.jpg

Polítiques de tria i assignació d’escola: quins efectes tenen sobre la segregació escolar?

La segregació escolar és un problema educatiu de primer ordre. Estiguem parlant de segregació socioeconòmica, acadèmica o de població nouvinguda, ens trobem davant d’una situació que desiguala les condicions d’escolarització d’escoles i alumnes.

  • Pàgines 41
  • Data 27/10/2017
  • ISBN 978-84-946591-9-5

La segregació escolar és un problema educatiu de primer ordre. Estiguem parlant de segregació socioeconòmica, acadèmica o de població nouvinguda, ens trobem davant d’una situació que desiguala les condicions d’escolarització d’escoles i alumnes.

És per això que volem saber què funciona (i què no funciona) a l’hora de fer-hi front, parant atenció a aquells mecanismes adreçats a gestionar el procés d’elecció i assignació d’escola. Zonificació, quotes, xecs, accions informatives, escoles “alternatives”, algoritmes d’assignació..., què sabem sobre la seva efectivitat? I què podem aprendre de l’evidència per dissenyar polítiques millors contra la segregació a casa nostra?

 

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

La segregació escolar: la gran assignatura pendent a Catalunya

Mauro Mediavilla - Beques, ajuts i abandonament escolar prematur

Competències per al segle XXI: com les avaluem?

Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives? (retransmissió en directe)

Com dissenyar programes d'estiu que ofereixin oportunitats a infants i joves?

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar