lip-cob_19_600x740_xarxa.jpg

Xarxes entre escoles per a la millora educativa. Quines pràctiques són les més efectives?

El treball en xarxa entre centres educatius és una estratègia per facilitar la circulació de coneixement i l’aprenentatge entre iguals, i per donar resposta a reptes de sistema. Però, quin impacte té en l’alumnat i el professorat? L’evidència internacional indica que les xarxes de centres tenen un impacte positiu en els resultats d’aprenentatge de l’alumnat de totes les etapes educatives i en el desenvolupament professional dels docents.

  • Pàgines 21
  • Data 15/12/2020
  • ISBN 978-84-123061-0-1

El treball en xarxa entre centres educatius és una estratègia per facilitar la circulació de coneixement i l’aprenentatge entre iguals, i per donar resposta a reptes de sistema. Però, quin impacte té en l’alumnat i el professorat? L’evidència internacional indica que les xarxes de centres tenen un impacte positiu en els resultats d’aprenentatge de l’alumnat de totes les etapes educatives i en el desenvolupament professional dels docents.

Però no totes les xarxes funcionen igual. Perquè siguin realment efectives, cal que les xarxes tinguin uns objectius ben definits i compartits, una trajectòria de com a mínim 3-4 anys, i que assegurin temps i condicions per a la formació i l’aprenentatge professional. Les xarxes més efectives incorporen a les administracions públiques com a soci, agrupen centres de la mateixa etapa educativa i impliquen aliances entre centres amb els pitjors i els millors resultats en avaluacions i proves de competències.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar