t1a-copia-de-fb_actes_896x1200-2.png
28/06/2023
17:30h - 19:30h

Exploratori: intel·ligència autèntica, com aprendre sense biaixos?

Centre d'Art la Panera (Plaça Panera, 2, 25002 Lleida) Veure mapa

La intel·ligència artificial (IA) ha irromput amb força a l'educació, especialment, entorn del fenomen ChatGPT. Som partidaris de generar debats profunds, entorn del futur de les organitzacions educatives al s. XXI, el rol de les persones educadores i, fins i tot, al voltant dels límits de la transformació digital a l’educació. Això ens interpel·la a totes, però especialment a les docents que ja conviuen amb aquesta i altres tecnologies a l’aula. Massa sovint sense orientacions, referents o suports. Per donar resposta a aquest context, impulsem els Exploratoris per l’Equitat Digital, aquest que us presentem, centrat en IA.

L’esdeveniment forma part del Laboratori d’Oportunitats Educatives per l’Equitat Digital. Serà un espai en el qual abordarem el repte des de diverses perspectives: educativa, tecnològica i ètica. Però sobretot, on oferirem recursos i orientacions pràctiques, perquè qualsevol educador pugui construir-se un criteri al respecte la IA, i fins i tot, posar en pràctica una primera experiència a la seva aula. I ho farem en comunitat, de la mà de professionals referents, inquietes i curioses per saber com aquestes tecnologies poden servir-nos per a millorar l’educació!

I sobretot, t’animem a participar presencialment per gaudir de l'experiència completa.

Programa de l’acte:

En aquesta ocasió, l'Exploratori es realitzarà al Centre d'Art la Panera.

17:15 h-17:30 h - Obrim portes i cafè de benvinguda

17:30 h-17:35 h - Benvingudes!

17:35 h-18:25 h - Diàleg exploratori: “IA en els entorns educatius, una mirada lluny de biaixos”

Amb:

• Alba Lamas Prieto - Enginyera de dades, professora de la UdL i vinculada al moviment LleidaHack.
  • Marta Serra Barrera - Filòsofa, professora i activista feminista.

Moderat per:

• Coral Regí - Educadora i assessora en transformació educativa.

18:25 h-19:30 h: Tastets d’experiències i tallers:

• Proposta 1 - Com utilitzem, i utilitzarem, la IA a l'aula?
    • Amb la Francina Sole-Mauri aprendràs a identificar eines que incorporen IA i que ja són presents a les aules, algunes de les quals afavoreixen l'atenció a la diversitat, així també com aprendràs a prendre consciència dels biaixos implícits a la seva utilització.
  • Proposta 2 - Com podem dissenyar activitats d'aprenentatge utilitzant la IA?
    • Amb en Javier Badia aprendràs a elaborar diferents tipus d'activitats de forma pràctica (inclusives, transversals i amb perspectiva de gènere): des de situacions mecanitzables, a situacions d'aprenentatge més obertes que fomentin aspectes com el pensament crític i l'anàlisi des de diferents perspectives.

Per escalfar motors, compartim amb tu la guia “Els algorismes a examen”, on trobaràs un primer aterratge en aquest apassionant tema. T’animem a difondre la guia, compartir reflexions o simplement dir la teva a les xarxes amb l’etiqueta #EquitatDigital

I, si ets una docent que ja fa ús de la IA a l'aula, al centre per impulsar noves oportunitats educatives a infants i joves del teu voltant, et volem conèixer!

Exploratori: intel·ligència autèntica, com aprendre sense biaixos?
Centre d'Art la Panera (Plaça Panera, 2, 25002 Lleida)

Equip

Equip implicat