Test: Ets un monitor/a que encomana les ganes de llegir?

Notícies

Aquest any, la campanya Guanyem un estiu lector del programa Lecxit vol fer créixer la presència de la lectura a casals, colònies i campaments. Sabem que llegir pot ser una porta oberta a imaginar, compartir i créixer. Però… com podem fer-ho des del joc, la llibertat i el vincle del lleure educatiu d’estiu?

Hem publicat la guia “Com promoure la lectura a les activitats d’estiu. Guia d’orientacions en el marc del lleure educatiu”, que ofereix criteris pedagògics i propostes pràctiques per ajudar els equips educatius de casals, colònies, campaments i espais comunitaris a incorporar la lectura en el seu dia a dia d’una manera natural, orgànica i adaptada a la diversitat dels grups.

I ara també pots posar-te a prova. Descobreix amb aquest test si les teves propostes d’estiu ajuden a despertar el desig lector entre infants i adolescents, per convertir la lectura en una experiència viva, creativa i significativa.

Una crida per impulsar la lectura a les activitats de lleure d’estiu

“L’estiu pot ser una gran oportunitat o un gran buit; per això volem activar tots els entorns educatius i de lleure per garantir que la lectura també arribi a tothom quan tanquen les escoles”, apunta Marta López, directora del programa Lecxit. Conjuntament amb la Plataforma d’Infància de Catalunya (PINCat) de la Taula del Tercer Sector Social i la revista Cavall Fort, impulsem la campanya “Guanyem un estiu lector: el lleure amb la lectura, per incloure la lectura a les activitats de lleure d’estiu.

La campanya reivindica la lectura en català, per plaer i fora de l’escola, com una experiència d'oci, compartida i pròpia dels casals, els campus, les colònies i els campaments d’estiu. Compta amb el suport del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya, Òmnium Cultural, Rosa Sensat, Abacus, les Associacions Federades de Famílies de Catalunya (aFFaC), la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica i la Fundació Carulla. 

El gust per llegir no pot imposar-se, però sí que pot sembrar-se si s’ofereixen experiències positives. “Si volem que la lectura formi part de la quotidianitat de tota la infància, i que es visqui com un plaer i no com una obligació, cal que també sigui present fora de l’escola i el lleure té un paper fonamental per desacademitzar-la”, afirmen les entitats impulsores.

📩 Subscriu-te al butlletí per estar al dia del debat educatiu!

* indicates required

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar