if9-img_informes_banner_premsa2.png

La Fundació Bofill alerta de l’estancament del sistema educatiu (dossier de premsa)

La Fundació Bofill ha presentat els principals resultats i conclusions de L’estat de l’educació a Catalunya. Anuari 2020 i ha alertat de l'estancament del sistema educatiu i urgit al pròxim govern a desplegar polítiques d'equitat, millorar el finançament i aprofundir en el currículum competencial. La publicació, dirigida per César Coll i Bernat Albaigés i amb les aportacions de deu experts en recerca educativa, ofereix un diagnòstic exhaustiu de la realitat de l’educació a Catalunya i situa els principals desafiaments i opcions de millora que té per davant el nostre sistema educatiu.

• Pàgines 38
  • Data 06/05/2021

L’anàlisi de l’evolució dels principals indicadors educatius demostren que Catalunya es troba actualment en un punt d’inflexió: o bé cap a l’aprofundiment de les desigualtats educatives i, de retruc, cap a un sistema de resultats mediocres, o bé cap a una educació de qualitat i generadora d’oportunitats per al conjunt de l’alumnat. Aquesta cruïlla s’ha fet evident en ple context de la pandèmia, tot i que arrela en mancances endèmiques del nostre sistema educatiu.

L’Anuari ofereix un retrat exhaustiu de la realitat de l’educació a Catalunya, de quines són aquestes mancances del sistema educatiu, però també d’on es troben les oportunitats de millora. Partint d’aquest retrat, identifica quines polítiques educatives poden ser més efectives a curt, mig i llarg termini, i urgeix al futur Govern de la Generalitat de Catalunya i, en particular, al Departament d’Educació, a incorporar-les en la seva agenda de prioritats d’acció.

Vols saber-ne més?