fpv-4_cap-6_sepdig.jpg

Les necessitats d’aprenentatge en el segle XXI o què cal ensenyar i aprendre a les escoles i els instituts

En aquest capítol de l'Anuari 2020: L’estat de l’educació a Catalunya s’aborden els canvis que cal impulsar en els currículums de l’educació bàsica per poder satisfer les necessitats d’aprenentatge de tota la població en edat escolar. 

  • Pàgines 56
  • Data 17/03/2021
  • ISBN 978-84-121371-3-2

En aquest capítol de l'Anuari 2020: L’estat de l’educació a Catalunya s’aborden els canvis que cal impulsar en els currículums de l’educació bàsica per poder satisfer les necessitats d’aprenentatge de tota la població en edat escolar. 

Segons els autors, aquests canvis han de permetre avançar cap a un sistema educatiu centrat en els aprenents i en l’adopció d’un conjunt d’actuacions i estratègies de personalització de l’aprenentatge. El capítol detalla els trets més destacats que hauria de tenir aquest nou model de currículum, així com d’alguns criteris que convindria emprar en l’elaboració i el desplegament dels currículums construïts a partir d’ell.

Relacionat: La Fundació Bofill alerta de l’estancament del sistema educatiu

L’Anuari 2020: L’Estat de l’educació a Catalunya revisa els principals indicadors sobre la realitat del sistema educatiu català i aporta propostes al voltant dels desafiaments que planteja la necessitat d’avançar cap a una educació de qualitat i generadora d’oportunitats per al conjunt de l’alumnat.

Vols saber-ne més?

    Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

    Acceptar