17:00h - 18:00h >Afegir al calendari
17:00h - 18:00h >Afegir al calendari
La competència digital davant del mirall: Anàlisi i propostes a partir dels resultats de l’informe ICILS
Catalunya i l’Estat espanyol participen per primera vegada de l’informe ICILS sobre competència digital, que es presentarà el 12 de novembre. L'informe analitza les competències digitals de l’alumnat de 2n d’ESO de més de 30 països, entre els quals també França, Alemanya, Holanda, Noruega, Estats Units.
En els darrers 5 anys , la Unió Europea, el ministeri d’educació o el Departament d’Educació han fet una aposta decidida per l’educació digital, però malgrat aquests esforços de política educativa encara hi ha grans reptes.
En aquest webinar analitzarem en obert els resultats més rellevants de l’informe ICILS, les implicacions que pot tenir per al present i futur de l’alumnat, i debatrem sobre les possibles mesures i línies de millora de política educativa. Ho farem el mateix dia de la presentació oficial dels resultats, de la mà de docents i experts. Durant el webinar s’abordaran preguntes com:
- En quins aspectes concrets de la competència digital hi ha més desigualtats? Quin alumnat té més dificultats per assolir determinades competències digitals, com per exemple analitzar de manera crítica la informació, produir continguts digitalment, o fer un ús responsable i ètic de les xarxes socials?
- Quines implicacions pot tenir per al present i futur de l’alumnat no assolir un bon nivell de competència digital? Com poden afectar nivells baixos de competència digital a la qualitat democràtica, a la resta de resultats educatius, o a les oportunitats professionals futures?
- Què necessiten centres, docents i alumnat per poder garantir que tot l’alumnat és competent digitalment? Com es pot orientar la política educativa a posar fi a les desigualtats en competència digital i pensament computacional? Com aprofitem les dotacions de dispositius per millorar de manera notable les competències digitals?