La competència digital davant del mirall: Anàlisi i propostes a partir dels resultats de l’informe ICILS
Els bons resultats de Catalunya en l’informe ICILSvan acompanyats d’un important repte en desigualtats. Catalunya i l’Estat espanyol participen per primera vegada de l’informe ICILS sobre competència digital, presentat el 12 de novembre. L'informe analitza les competències digitals de l’alumnat de 2n d’ESO de més de 30 països, entre els quals també França, Alemanya, Holanda, Noruega, Estats Units.
Segons l’informe ICILS de competències digitals, Catalunya obté uns resultats per sobre la mitjana espanyola, però alhora és el territori amb més bretxa digital. En els darrers 5 anys, la Unió Europea, el ministeri d’educació o el Departament d’Educació han fet una aposta decidida per l’educació digital, però malgrat aquests esforços de política educativa encara hi ha grans reptes.
En aquest webinar analitzem en obert els resultats més rellevants de l’informe ICILS, les implicacions que pot tenir per al present i futur de l’alumnat, i debatrem sobre les possibles mesures i línies de millora de política educativa. Ho farem el mateix dia de la presentació oficial dels resultats, de la mà de docents i experts.
En quins aspectes concrets de la competència digital hi ha més desigualtats? Quin alumnat té més dificultats per assolir determinades competències digitals, com per exemple analitzar de manera crítica la informació, produir continguts digitalment, o fer un ús responsable i ètic de les xarxes socials?
Quines implicacions pot tenir per al present i futur de l’alumnat no assolir un bon nivell de competència digital? Com poden afectar nivells baixos de competència digital a la qualitat democràtica, a la resta de resultats educatius, o a les oportunitats professionals futures?
Què necessiten centres, docents i alumnat per poder garantir que tot l’alumnat és competent digitalment? Com es pot orientar la política educativa a posar fi a les desigualtats en competència digital i pensament computacional? Com aprofitem les dotacions de dispositius per millorar de manera notable les competències digitals?
Participants:
Elena Sintes, cap de projectes de la Fundació Bofill.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.