Els Futurs de l'Educació
Els Futurs de l'Educació
ObertEl Fòrum Els Futurs de l’Educació el constituïm un conjunt de centres educatius i persones vinculades a aquests centres que hem volgut contribuir col·lectivament al debat mundial sobre els Futurs de l’Educació impulsat per la UNESCO, que durant dos anys (2020-21) vol reimaginar com el coneixement i l’aprenentatge poden donar forma al futur de la humanitat i del planeta i quina educació és necessària.
El col·lectiu es proposa treballar en tres grans objectius:
- Contribuir a la reflexió col·lectiva sobre Els Futurs de l'Educació impulsada per la UNESCO: Futures of Eduation. Learning to Become.
- Generar accions conjuntes de fonamentació, reflexió i coinnovació sobre aprenentatge avançat que promoguin l’aprenentatge entre iguals, autoliderades pel col·lectiu, a partir dels reptes i les necessitats formatives dels propis centres, amb la voluntat de compartir els aprenentatges generats amb el conjunt de la comunitat educativa.
- Aportar la visió conjunta dels components del Fòrum sobre necessitats específiques del sistema educatiu i dels centres per possibilitar una educació dirigida a la formació integral de cadascun dels infants i joves, i canalitzar aquestes necessitats a les institucions responsables i a la societat.
El col·lectiu sorgeix com a projecte conjunt i temporal d’alguns centres que ja col·laboraven com a referents de formació d’Escola Nova 21 junt amb alguns altres que s’hi han afegit amb aquest propòsit. Conjuntament, autolideren la iniciativa amb el suport de la Fundació Bofill i d’Unescocat.
L’inici d’aquest procés de reflexió col·lectiva ha coincidit amb la pandèmia del Covid-19, que ha contribuït a visibilitzar alguns reptes i mancances del nostre sistema educatiu, fent aflorar, de manera encara més evident, la necessitat i la urgència d’un canvi de paradigma educatiu. Un canvi de paradigma que no té a veure només amb la dimensió digital, sinó que parteix d’un debat de fons sobre el propòsit de l’escola, sobre com han de ser els entorns d’aprenentatge al segle XXI i quines son les pràctiques d’ensenyament-aprenentatge que necessitem per aportar una educació de qualitat a tots els infants i joves. La crisi educativa que ha provocat la pandèmia ens obliga a pensar de nou en gran sobre educació, i aquesta és la voluntat dels centres que integren el Fòrum Els Futurs de l’Educació.
Blog
Llegeix els articles relacionats
7 compromisos per avançar cap a una escola inclusiva
7 compromisos per avançar cap a una escola inclusiva
Un batxillerat sense aquesta selectivitat és possible
Un batxillerat sense aquesta selectivitat és possible
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Jara Costa
Coordinadora del Fòrum Els Futurs de l'Educació
Llicenciada i màster en ADE per ESADE i màster en Formació del Professorat per la UAB. Durant dos anys va treballar com a professora de matemàtiques, mentre participava en el programa de desenvolupament en lideratge educatiu ExE. Després va esdevenir, durant més de quatre anys, directora de Re…
Veure’n més
-
Marta Pujadó
Professora de secundària, amb experiència en formació del professorat i facilitació de processos de canvi educatiu. Ha treballat com a directora de Formació a la fundació Empieza por Educar, com a formadora de professorat a Enseña por México i va ser coordinadora de Formació a Escola Nova 21. Actu…
Veure’n més