El llistat de reptes d’aquest anuari 2018 ha estat construït mitjançant un procés deliberatiu i de treball en seminari d’experts. Com empoderar les escoles complexes, com garantir unes transicions educatives d’èxit per a tothom, com enfortir la col·laboració entre l’escola i la família, com fer dels centres educatius organitzacions que aprenen, quines competències, tecnologies i usos han de conformar l’educació digital a les nostres escoles..., són alguns dels temes triats enguany.
Jordi Longás
Jordi Longás, doctor en Pedagogia. Professor de l’FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull) i coordinador del Master en Lideratge de la Innovació educativa i direcció de centres. Director Executiu del l’Equip de Direcció Científica del programa CaixaProinfància. Membre investigador del Grup de Recerca consolidat PSITIC de la URL, en Pedagogia, Societat i Innovació amb els suport de les TIC.
Projects
Involved in the initiative
-
-
Quina aportació pot fer la reflexió i la pràctica pedagògica a la solució dels problemes que les dades PISA posen sobre la taula? Quines accions poden implementar-se a l’aula i al centre educatiu per a millorar la qualitat dels aprenentatges?
-
L'Anuari 2011, dirigit per en Miquel Martínez i en Bernat Albaigés, constitueix una anàlisi acurada, àmplia i rigorosa de l'educació al nostre país. En el marc d’una conjuntura econòmica i social en què les reformes, els ajustos i les retallades posen en qüestió les bases del model de benestar social, l'informe situa el dret a l'educació i la igualtat d'oportunitats en el centre del debat. Aquesta edició inclou tres novetats respecte les edicions anteriors: amplia la comprensió de l’èxit educatiu, s’inscriu en el debat internacional i proposa polítiques educatives fonamentades en la recerca. L'eix transversal que recorre aquesta edició de l'anuari és l'èxit educatiu.
-
L’Innovative Learning Environments de Catalunya (ILE CAT) és un projecte de la Fundació Jaume Bofill en col?laboració amb l’OCDE que té com a objectius: reflexionar sobre els aspectes que podrien constituir un model de lideratge capaç de crear i sostenir entorns d’aprenentatge; alinear els objectius d’aprenentatge amb els objectius més generals del centre educatiu; construir xarxes i relacions per a l’aprenentatge i afavorir el lideratge estès i acabar definint un model de lideratge per a l’aprenentatge.
-
El dies 3 i 4 de desembre del 2013 es va celebrar el Congrés Internacional de Lideratge per l'Aprenentatge, organitzat per la Fundació Jaume Bofill i l’OCDE.
Publications and videos
Related content
Events
It has been part of the following events
-
Quin paper juga el benestar als centres i en el professorat en l'estat de l'educació a Catalunya?
Quin paper juga el benestar als centres i en el professorat en l'estat...
Dimarts 27 de novembre de 2012, a les 18.00h a l'Aula 1 del CCCB, la Fundació Jaume Bofill va debatre a fons sobre la influència del benestar als centres i en el...
27/11/2012 12:15h - 12:15h
Aula 1 del CCCB
More information
News
Be informed