Escoles d’Evidència. La recerca per a la millora educativa
Obert
El repte
Com podem aprofitar el coneixement de la recerca i l’avaluació educatives per millorar els aprenentatges de l’alumnat?
Des de la recerca educativa es produeixen evidències de gran valor per als professionals de l’educació. Gràcies a la investigació i l’avaluació educatives disposem de coneixements robustos sobre com aprèn l’alumnat i sobre quines estratègies són més efectives per millorar les seves oportunitats d’aprenentatge. Tot i això, aquest coneixement sovint no acaba arribant als professionals dels centres educatius.
L’accés a aquest tipus de coneixement és clau per al desenvolupament professional dels docents i per a prendre decisions a favor de les oportunitats de l’alumnat. Aquest coneixement esdevé encara més important en el context de forta innovació educativa en què ens trobem.
Us imagineu un centre educatiu en què...
Es reflexiona sobre les estratègies d’aula i les metodologies docents tenint en compte els resultats de la recerca educativa?
S’innova de manera fonamentada, a partir d’evidències sobre com aprèn l’alumnat i sobre què funciona per a potenciar el seu aprenentatge?
S’avaluen les estratègies que es posen en marxa i s’incorporen les conclusions d’aquestes avaluacions per a millorar-les?
Es fa servir el coneixement per enfortir l’acció docent i l’aprenentatge de tot l’alumnat?
La iniciativa Escoles d’Evidència
Escoles d’Evidència vol apoderar els centres educatius i el professorat com a motor d’accions educatives més efectives i equitatives, basades en la pràctica reflexiva i el coneixement rigorós.
Busquem 30 centres educatius que vulguin fer un salt endavant en l’ús de la recerca com a motor de millora de la pràctica docent i l’aprenentatge de l’alumnat.
Es tracta d’una iniciativa conjunta de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital; l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) i la Fundació Jaume Bofill.
Què us oferim?
Formació per aprendre a aprofitar i a generar evidències educatives, certificada pel Departament d’Educació (curs 2020-21). Serà una formació de caràcter pràctic i aplicat, que connectarà amb les inquietuds de millora dels centres participants. Els centres acabaran la formació havent realitzat el disseny d’una proposta d’avaluació d’un projecte o intervenció del centre.
La possibilitat de rebre suport econòmic i l’acompanyament d’investigadors per pilotar i avaluar un projecte dissenyat tenint en compte les evidències i que s’implementarà al seu centre educatiu (curs 2021-22).
Ser part d’una comunitat d’experimentació i aprenentatge en xarxa, formada per centres educatius i grups de recerca, dedicada a la millora de la pràctica educativa a partir de coneixement rigorós produït gràcies a la recerca i l’avaluació. En aquesta comunitat s’hi podran sumar tots els centres educatius interessats en aprofitar el coneixement de la recerca i l’avaluació educatives.
Com participar-hi?
La convocatòria ha quedat suspesa a causa de la gestió de la crisi del COVID-19.
T’imagines un centre educatiu orientat a la millora, que incorpora coneixement rigorós per aprendre i evolucionar? Tens ganes d’innovar a partir d’evidències...
02/04/2020 15:30h - 17:30h INS Moisès Broggi de Barcelona Més informació
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.