Escoles d’Evidència. La recerca per a la millora educativa
CompletatEl repte
Com podem aprofitar el coneixement de la recerca i l’avaluació educatives per millorar els aprenentatges de l’alumnat?
Des de la recerca educativa es produeixen evidències de gran valor per als professionals de l’educació. Gràcies a la investigació i l’avaluació educatives disposem de coneixements robustos sobre com aprèn l’alumnat i sobre quines estratègies són més efectives per millorar les seves oportunitats d’aprenentatge. Tot i això, aquest coneixement sovint no acaba arribant als professionals dels centres educatius.
L’accés a aquest tipus de coneixement és clau per al desenvolupament professional dels docents i per a prendre decisions a favor de les oportunitats de l’alumnat. Aquest coneixement esdevé encara més important en el context de forta innovació educativa en què ens trobem.
Us imagineu un centre educatiu en què...
- Es reflexiona sobre les estratègies d’aula i les metodologies docents tenint en compte els resultats de la recerca educativa?
- S’innova de manera fonamentada, a partir d’evidències sobre com aprèn l’alumnat i sobre què funciona per a potenciar el seu aprenentatge?
- S’avaluen les estratègies que es posen en marxa i s’incorporen les conclusions d’aquestes avaluacions per a millorar-les?
- Es fa servir el coneixement per enfortir l’acció docent i l’aprenentatge de tot l’alumnat?
La iniciativa Escoles d’Evidència
Escoles d’Evidència vol apoderar els centres educatius i el professorat com a motor d’accions educatives més efectives i equitatives, basades en la pràctica reflexiva i el coneixement rigorós.
Busquem 30 centres educatius que vulguin fer un salt endavant en l’ús de la recerca com a motor de millora de la pràctica docent i l’aprenentatge de l’alumnat.
Es tracta d’una iniciativa conjunta de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital; l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) i la Fundació Jaume Bofill.
Què us oferim?
- Formació per aprendre a aprofitar i a generar evidències educatives, certificada pel Departament d’Educació (curs 2020-21). Serà una formació de caràcter pràctic i aplicat, que connectarà amb les inquietuds de millora dels centres participants. Els centres acabaran la formació havent realitzat el disseny d’una proposta d’avaluació d’un projecte o intervenció del centre.
- La possibilitat de rebre suport econòmic i l’acompanyament d’investigadors per pilotar i avaluar un projecte dissenyat tenint en compte les evidències i que s’implementarà al seu centre educatiu (curs 2021-22).
- Ser part d’una comunitat d’experimentació i aprenentatge en xarxa, formada per centres educatius i grups de recerca, dedicada a la millora de la pràctica educativa a partir de coneixement rigorós produït gràcies a la recerca i l’avaluació. En aquesta comunitat s’hi podran sumar tots els centres educatius interessats en aprofitar el coneixement de la recerca i l’avaluació educatives.
Com participar-hi?
La convocatòria ha quedat suspesa a causa de la gestió de la crisi del COVID-19.
Per a més informació podeu contactar amb ncomas@fbofill.cat
Publicacions
Actes
Actes anteriors
-
Creus en una escola que millora gràcies a la recerca?
Creus en una escola que millora gràcies a la recerca?
T’imagines un centre educatiu orientat a la millora, que incorpora coneixement rigorós per aprendre i evolucionar? Tens ganes d’innovar a partir d’evidències...
02/04/2020 15:30h - 17:30h
INS Moisès Broggi de Barcelona
Més informació
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Miquel Àngel Alegre
Cap de projectes
Doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a analista a l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), coordinant avaluacions de polítiques i programes educatius, socials i laborals. Amb anterioritat, va ser investigador Ramón y Cajal i director …
Veure’n més
-
Jordi Sanz
Analista d'Ivàlua
Doctor en Sociologia (2011) per la Universitat de Lancaster (Regne Unit), Màster en metodologia d’investigació en Ciències de la Salut (2017) i diploma d’Estudis Avançats en Psicologia Social (2003) per la Universitat Autònoma de Barcelona. Llicenciat en Sociologia per la Universitat Autònoma…
Veure’n més
-
Mònica Nadal
Directora de recerca
Directora de recerca Formació Llicenciada i Màster en Sociologia per la UAB i M.Phil en Women Studies pel Trinity College de Dublin (Irlanda). Experiència Des del maig del 2014 soc directora de l'àrea de recerca de la Fundació Bofill. Del 2009 al 2014 vaig ser cap de prospectiva (2009-2014) i pr…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Núria Comas
Coordinadora de projectes d'evidències en educació
Coordinadora de projectes d'evidències en educació Llicenciada en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Història del Món per la Universitat Pompeu Fabra. S’incorpora a la Fundació Jaume Bofill el 2020 com a coordinadora del projecte Què funciona en educació?…
Veure’n més
-
Carla Cordoncillo
Llicenciada en Ciències Polítiques per la Universitat Pompeu Fabra (2012) i Màster en Estudis del Desenvolupament per la Universitat de Los Andes (2015). És analista d’Ivàlua des de gener de 2020, on treballa en l’avaluació de diversos projectes caracteritzats per tenir un important component…
Veure’n més