Les escoles magnet. Una aposta per l'excel·lència i l'equitat
CompletatL'informe "Les Escoles Magnet: una aposta per l'excel?lència i l'equitat" presenta el programa de les magnet schools dels EUA com una estratègia d’innovació educativa per combatre la segregació escolar i garantir una oferta educativa d’alta qualitat per a tot l’alumnat. Es tracta d'un model pensat per aconseguir major heterogeneïtat en els centres escolars a través d’una oferta educativa atractiva i innovadora que funcioni com a magnetisme per a les famílies.
Per analitzar el potencial del model i la seva aplicabilitat a Catalunya s’ha realitzat un seminari amb experts en educació en el que s’ha analitzat les possibilitats d’aplicar un programa d’aquestes característiques a Catalunya, explorant els límits i oportunitats, així com els requisits i reptes específics a què caldria fer front. Un programa d'aquest tipus podria ajudar a fomentar l'excel?lència educativa a Catalunya, una excel?lència al servei de l'equitat.
Actes
Actes anteriors
-
Les escoles magnet: poden les aliances amb institucions millorar l'excel·lència i l'equitat educatives?
Les escoles magnet: poden les aliances amb institucions millorar l'excel·lència...
Què són les magnet schools? Quin impacte han tingut als Estats Units i quins reptes afronten actualment? Quines són les oportunitats i els riscos de l'aplicació...
11/06/2013 16:30h - 16:30h
Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa'
Més informació
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Roser Argemí
Directora del programa Magnet
Llicenciada en pedagogia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), DEA en Sciences de l’Éducation per la Université de Rouen i màster en Exclusió Social i Diversitat Cultural pel Cidob. Des del 1999 treballa a la Fundació Jaume Bofill en projectes relacionats amb educació, comunitat i trebal…
Veure’n més
-
Fathia Benhammou
Directora de programes
Mestra especialitzada en Educació Infantil per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Exclusió Social, Diversitat Cultural i Intervenció Socioeducativa per la Universitat de Girona (UdG). Té una llarga experiència en el treball social i educatiu amb adolescents d’origen immigrat…
Veure’n més
-
Irene Lop
Autora
Irene Lop, membre de l'Associació de Famíles d'Alumnes de l'escola Univers.
Veure’n més
-
Aina Tarabini-Castellani
Directora de l'Anuari 2022
Professora titular de Sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona i sots-directora del centre de recerca GEPS-UAB. És especialista en l’estudi de les desigualtats educatives. Formació Doctora en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Experiència Ha liderat nombrosos projec…
Veure’n més
-
Laia Torras
Laia Torras Sagristà, politòloga i va ser coordinadora de l'Àrea de Democràcia de la Fundació Jaume Bofill.
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Miquel Àngel Alegre
Cap de projectes
Doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a analista a l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), coordinant avaluacions de polítiques i programes educatius, socials i laborals. Amb anterioritat, va ser investigador Ramón y Cajal i director …
Veure’n més
-
Xavier Bonal
Xavier Bonal i Sarró, és Catedràtic de Sociologia al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i Special Professor of Education and International Development a la Universitat d’Amsterdam. És director del Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials (…
Veure’n més
-
Ferran Ferrer
Ferran Ferrer Julià era catedràtic d'educació comparada i membre del Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives (GIPE) de la UAB. Va dirigir els Anuaris de l'educació de 2006 i 2008, i va ser coautor de Municipis contra la segregació escolar. Sis experiències de política educati…
Veure’n més
-
Antoni Tort
Antoni Tort Bardolet és Catedràtic a la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.
Veure’n més
-
Òscar Valiente
Òscar Valiente, sociòleg. La seva especialitat acadèmica és la Sociologia de la Política d'Educació i treballa en els àmbits internacional i de política comparada. Du a terme investigació quantitativa des de la perspectiva de l’economia política crítica. Els seus interessos de recerca inclouen la …
Veure’n més