Les escoles magnet. Una aposta per l'excel·lència i l'equitat
CompletatL'informe "Les Escoles Magnet: una aposta per l'excel?lència i l'equitat" presenta el programa de les magnet schools dels EUA com una estratègia d’innovació educativa per combatre la segregació escolar i garantir una oferta educativa d’alta qualitat per a tot l’alumnat. Es tracta d'un model pensat per aconseguir major heterogeneïtat en els centres escolars a través d’una oferta educativa atractiva i innovadora que funcioni com a magnetisme per a les famílies.
Per analitzar el potencial del model i la seva aplicabilitat a Catalunya s’ha realitzat un seminari amb experts en educació en el que s’ha analitzat les possibilitats d’aplicar un programa d’aquestes característiques a Catalunya, explorant els límits i oportunitats, així com els requisits i reptes específics a què caldria fer front. Un programa d'aquest tipus podria ajudar a fomentar l'excel?lència educativa a Catalunya, una excel?lència al servei de l'equitat.
Actes
Actes anteriors
-
Les escoles magnet: poden les aliances amb institucions millorar l'excel·lència i l'equitat educatives?
Les escoles magnet: poden les aliances amb institucions millorar l'excel·lència...
Què són les magnet schools? Quin impacte han tingut als Estats Units i quins reptes afronten actualment? Quines són les oportunitats i els riscos de l'aplicació...
11/06/2013 16:30h - 16:30h
Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa'
Més informació
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Roser Argemí
Directora del programa Magnet
Directora del programa Magnet Formació Llicenciada en pedagogia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), DEA en Sciences de l’Éducation per la Université de Rouen i màster en Exclusió Social i Diversitat Cultural pel Cidob. Experiència Des del 1999 treballa a la Fundació Bofill en projec…
Veure’n més
-
Fathia Benhammou
Directora de programes
Directora de programes Mestra especialitzada en Educació Infantil per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Exclusió Social, Diversitat Cultural i Intervenció Socioeducativa per la Universitat de Girona (UdG). Llarga experiència en el treball social i educatiu amb adolescents d’ori…
Veure’n més
-
Irene Lop
Autora
Irene Lop, membre de l'Associació de Famíles d'Alumnes de l'escola Univers.
Veure’n més
-
Aina Tarabini-Castellani
Directora de l'Anuari 2022
Professora titular de Sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona i sots-directora del centre de recerca GEPS-UAB. És especialista en l’estudi de les desigualtats educatives. Formació Doctora en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Experiència Ha liderat nombrosos projec…
Veure’n més
-
Laia Torras
Laia Torras Sagristà, politòloga i va ser coordinadora de l'Àrea de Democràcia de la Fundació Jaume Bofill.
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Miquel Àngel Alegre
Cap de projectes
Cap de projectes Formació Doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Experiència Ha treballat com a analista a l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), coordinant avaluacions de polítiques i programes educatius, socials i laborals. Amb anterioritat…
Veure’n més
-
Xavier Bonal
Xavier Bonal i Sarró, és Catedràtic de Sociologia al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i Special Professor of Education and International Development a la Universitat d’Amsterdam. És director del Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials (…
Veure’n més
-
Ferran Ferrer
Ferran Ferrer Julià era catedràtic d'educació comparada i membre del Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives (GIPE) de la UAB. Va dirigir els Anuaris de l'educació de 2006 i 2008, i va ser coautor de Municipis contra la segregació escolar. Sis experiències de política educati…
Veure’n més
-
Antoni Tort
Antoni Tort Bardolet és Catedràtic a la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.
Veure’n més
-
Òscar Valiente
Òscar Valiente, sociòleg. La seva especialitat acadèmica és la Sociologia de la Política d'Educació i treballa en els àmbits internacional i de política comparada. Du a terme investigació quantitativa des de la perspectiva de l’economia política crítica. Els seus interessos de recerca inclouen la …
Veure’n més