
Anuari de l'estat de l'educació a Catalunya 2011
CompletatL'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2011 constitueix una anàlisi acurada, àmplia i rigorosa de l'educació al nostre país. En el marc de l'actual conjuntura econòmica i social ?en què les reformes, els ajustos i les retallades posen en qüestió les bases del nostre model de benestar social? l'informe situa el dret a l'educació i la igualtat d'oportunitats en el centre del debat. L'informe complet consta de tres volums. El primer i constitueix la part central de l'anuari. El primer volum té quatre parts. La primera estudia els indicadors dels sistemes que interactuen i conformen l'educació a Catalunya. En la segona es presenten tres mirades sobre l'èxit educatiu i es recull l'experiència del sistema educatiu d'Ontario com a mirada internacional. La tercera gira entorn de l'estat de la recerca en educació, esmentant les recerques sobre el risc i el fracàs i sobre com promoure l'èxit escolar. La quarta aproximació analitza l'agenda política i l'estat de les polítiques educatives a Catalunya i l'agenda política a nivell internacional. Per acabar, el llibre conté una sèrie de consideracions finals i conclusions derivades de l'estudi. El segon volum, L'èxit educatiu a Catalunya. Indicadors dels sistemes educatius, fa una anàlisi exhaustiva dels indicadors que presentem de manera sintètica en aquest primer volum. El tercer llibre, El benestar a l'escola i en el professorat, és un estudi monogràfic que posa en relleu la importància d'aquest tema en relació amb l'èxit educatiu. L'eix transversal que recorre aquesta nova edicació de l'anuari és l'èxit educatiu.
Consulta els últims Anuaris de l'educació a Catalunya:
Publicacions





Video
No t’ho perdis
Actes
Actes anteriors
-
L'estat de l'educació a Catalunya (Anuari 2013)
L'estat de l'educació a Catalunya (Anuari 2013)
20/11/2013 12:13h - 00:00h
Col·legi d'Advocats
Més informació -
L'estat de l'educació a Catalunya a Girona
L'estat de l'educació a Catalunya a Girona
29/04/2013 12:13h - 00:00h
Girona
Més informació -
Què poden fer els governs per millorar la qualitat educativa?
Què poden fer els governs per millorar la qualitat educativa?
Dimarts 5 de febrer de 2013 a les 18.00 h a l'Aula 1 del CCCB (c. Montalegre, 5) la Fundació Jaume Bofill va convidar a debatre sobre aquest tema:
05/02/2013 17:00h - 17:00h
CCCB
Més informació -
Quin paper juga el benestar als centres i en el professorat en l'estat de l'educació a Catalunya?
Quin paper juga el benestar als centres i en el professorat en l'estat...
Dimarts 27 de novembre de 2012, a les 18.00h a l'Aula 1 del CCCB, la Fundació Jaume Bofill va debatre a fons sobre la influència del benestar als centres i en el...
27/11/2012 12:15h - 12:15h
Aula 1 del CCCB
Més informació -
L'estat de l'educació a Catalunya (Anuari 2011)
L'estat de l'educació a Catalunya (Anuari 2011)
Ahir dimecres 5 de setembre de 2012 a les 11:00h es va presentar a la Sala de conferències del Col·legi de Doctors i Llicenciats (Rbla. Catalunya, 8) L'estat de...
05/09/2012 09:00h - 09:00h
Sala de conferències del Col·legi de Doctors i Llicenciats
Més informació
Notícies
Estigues informat
Projectes
Projectes relacionats
-
Una radiografia rigorosa i actualitzada sobre la situació de l’educació al nostre país. L’edició de 2011 se centra en l’anàlisi dels factors que contribueixen a la millora de l'èxit educatiu, tant dels sistemes formals com l'escola, com dels sistemes no formals i informals, fortament interrelacionats.
-
L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2013 aporta elements per comprendre l'evolució de l'educació al nostre país i les seves principals cruïlles i tendències.
-
L'Anuari dels reptes educatius aborda alguns dels principals reptes del sistema educatiu català a partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discusió en seminari. Aquest anuari posa l’èmfasi en el diagnòstic compartit i sobretot en les propostes per a l’acció a curt, mig i llarg termini en matèria de gestió i política educativa.
-
A diferència de L'estat de l'educació a Catalunya amb qui s'alternarà anualment, aquest anuari té la vocació d’abordar un seguit de desafiaments d’especial rellevància i actualitat per a la política educativa del nostre país. El llistat de reptes d’aquest anuari 2018 ha estat construït mit…
-
Quina és l’evolució de l’educació al nostre país? Quins efectes ha tingut la crisi sobre la qualitat i l’equitat en educació? Com estan influint els canvis demogràfics o les polítiques educatives dels últims anys? Quines són les prioritats que han d’orientar la reinversió en educació en un es…
Equip
Equip del projecte
-
Bernat Albaigés Blasi
Bernat Albaigés Blasi, investigador en l'àmbit de l'educació, director de L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2016 i codirector de l'Anuari de l'educació 2013.
Veure’n més
-
Anna Jolonch i Anglada
Anna Jolonch i Anglada, doctora en Educació per la Universitat de París VIII i va exercir com a cap de recerca de la Fundació Jaume Bofill.
Veure’n més
-
Jordi Longás
Jordi Longás, doctor en Pedagogia. Professor de l’FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull) i coordinador del Master en Lideratge de la Innovació educativa i direcció de centres. Director Executiu del l’Equip de Direcció Científica del programa CaixaProinfància. Membre investigador del Grup de R…
Veure’n més
-
Miquel Martínez Martín
Miquel Martínez Martín, catedràtic de Teoria de l’Educació i membre del Grup de Recerca Educació en valors i desenvolupament moral GREM de la Universitat de Barcelona. La seva activitat acadèmica docent i investigadora tracta sobre: educació en valors i ciutadania; política i prospectiva de l’educ…
Veure’n més
Autors
Autors del projecte
-
Ricard Benito
Ricard Benito Pérez, sociòleg, investigador en el camp de la sociologia de l'educació i professor associat del Departament de Sociologia de la UAB. Autor de L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2016.
Veure’n més
-
Jorge Calero
Jorge Calero, catedràtic d'Economia Aplicada de la Universitat de Barcelona i coordinador del GIPE. Els seus camps d'especialització són l'economia de l'educació i l'economia de l’estat del benestar, així com l'anàlisi i l'avaluació de les polítiques educatives i en l'àmbit de la discapacit…
Veure’n més
-
Alba Castejón
Alba Castejón Company, llicenciada en Pedagogia per la UB i Màster en Educació per la UAB. Professora Associada al Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social de la UAB. Investigadora del Grup d'Anàlisi de Polítiques Educatives i de Formació (GAPEF) de la UAB.
Veure’n més
-
Ramon Fabre
Veure’n més
-
Gerard Ferrer-Esteban
Gerard Ferrer-Esteban, pedagog i doctor en sociologia per la UAB. Professor dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la UOC.
Veure’n més
-
Isaac Gonzàlez Balletbó
Isaac Gonzàlez Balletbó, sociòleg i professor dels Estudis d'Arts i Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Autor de L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2016.
Veure’n més
-
Begoña Gros
Begoña Gros Salvat, professora de la UB i directora de l'eLearn Center (eLC) de la UOC.
Veure’n més
-
Ben Levin
Ben Levin és professor i Canada Research Chair en lideratge i polítiques educatives a l'Institut d'Estudis d'Educació d'Ontario (OISE), de la Universitat de Toronto.
Veure’n més
-
Jordi Longás
Jordi Longás, doctor en Pedagogia. Professor de l’FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull) i coordinador del Master en Lideratge de la Innovació educativa i direcció de centres. Director Executiu del l’Equip de Direcció Científica del programa CaixaProinfància. Membre investigador del Grup de R…
Veure’n més
-
Marga Marí-Klose
Marga Marí-Klose, professora al Departament de Sociologia i Anàlisi de les Organitzacions de la UB, i investigadora a l'Institut d'Infància i Món Urbà (CIIMU).
Veure’n més
-
Pau Marí-Klose
Pau Marí-Klose, professor de Sociologia de la Universitat de Saragossa. Doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Madrid, Màster en Sociologia per la University of Chicago i Màster en Ciències Socials per l'Institut Juan March. És representant oficial d'Espanya en el programa d’inv…
Veure’n més
-
Miquel Martínez Martín
Miquel Martínez Martín, catedràtic de Teoria de l’Educació i membre del Grup de Recerca Educació en valors i desenvolupament moral GREM de la Universitat de Barcelona. La seva activitat acadèmica docent i investigadora tracta sobre: educació en valors i ciutadania; política i prospectiva de l’educ…
Veure’n més
-
Mauro Mediavilla
Mauro Mediavilla Bordalejo, professor a la Universitat de València i investigador del Grup d'Investigació Avaluació Econòmica Pública (EVALPUB).
Veure’n més
-
Ingrid Noguera
Ingrid Noguera Fructuoso, professora a la Facultat de Pedagogia de la UB i ajudant d'investigació a l'eLearn Center de la UOC.
Veure’n més
-
Francesc Pedró Garcia
Francesc Pedró Garcia, director de Polítiques Educatives i desenvolupament docent a la UNESCO (París). Director de L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2016.
Veure’n més
-
Ramon Plandiura Vilacís
Ramon Plandiura Vilacís, advocat especialista en legislació educativa.
Veure’n més
-
Lauren Segedin
Lauren Segedin és doctoranda als estudis de teoria i polítiques educatives a l'OISE de la Universitat de Toronto.
Veure’n més