Cicle: Què vol dir ser mestre avui? El compromís ètic del professorat
CompletatEl projecte Què vol dir ser mestre avui?, impulsat en col·laboració amb la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica (FMRP), s'interroga sobre el rol del mestre, la naturalesa de la seva funció social i del seu compromís. El projecte s'inicia amb el cicle de debats “Què vol dir ser mestre avui? El compromís ètic del professorat, a debat” que es realitza en paral·lel a l’emissió de la sèrie “Mestres” de TV3, i dóna continuïtat a les reflexions plantejades al document "El compromís ètic del professorat", elaborat per la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica.
Els debats permeten parlar dels valors de la tasca d’educar i reflexionar al si de la comunitat educativa al voltant de la funció social del professorat i del seu compromís ètic professional. Es realitzen 10 debats, l’endemà de l’emissió d’un capítol de “Mestres” per TV3, en una ciutat diferent de Catalunya, i compta amb mestres que han participat al programa, mestres membres del moviment de renovació pedagògica territorial i persones estudioses de cadascun dels temes. La riquesa de les aportacions i dels debats del cicle es recull en la publicació d’un llibre coral, elaborat a partir dels valors que aporta el treball en xarxa, amb una missió comuna: l’aportació d’elements per a l’anàlisi, la reflexió i el debat sobre la realitat i els reptes de les mestres i els mestres avui.
Video
No t’ho perdis
Actes
Actes anteriors
-
Qui ha de promoure el compromís ètic del professorat?
Qui ha de promoure el compromís ètic del professorat?
Us convidem avui a la presentació del llibre 'Què vol dir ser mestre avui' i a debatre sobre aquestes qüestions i moltes d'altres:- Què fa possible el compromís...
02/04/2014 15:30h - 18:00h
CCCB
Més informació -
Debat: A l'escola s'educa o s'ensenya?
Debat: A l'escola s'educa o s'ensenya?
Després d’una gira per tot el país durant deu setmanes, de bracet amb l’emissió del programa Mestres de TV3, el cicle de debats Què vol dir ser mestre avui? El...
11/04/2012 16:00h - 18:00h
Aula Magna de la UVIC
Més informació -
Debat: Com es pot treure el millor de cadascú?
Debat: Com es pot treure el millor de cadascú?
Què vol dir ser mestre avui? El compromís ètic del professorat, a debat. Sota l’enunciat Com es pot treure el millor de cadascú?
28/03/2012 16:00h - 18:00h
Capella de la Immaculada al Centre Cultural Les Monges de La Seu d'Urgell
Més informació -
Debat: Com s'ha d'implicar el professional en la tasca educativa del centre?
Debat: Com s'ha d'implicar el professional en la tasca educativa del...
La necessitat d’entendre la tasca educativa de mestres i professors com a quelcom que és “més que una ocupació laboral”, com “una professió” que cal exercir...
21/03/2012 17:00h - 19:00h
Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia
Més informació -
Debat: Quins lideratges cal promoure en el professorat i l'alumnat?
Debat: Quins lideratges cal promoure en el professorat i l'alumna...
Us recordem que aquest dimecres 14 de març, de les 18 a les 19.30 h, a l'EspaiCaixa de la Fundació "la Caixa" de Girona, hi haurà un nou debat del cicle, sota...
14/03/2012 17:00h - 18:30h
EspaiCaixa Girona
Més informació -
Debat: Com entendre i gestionar la diversitat multicultural i la interculturalitat?
Debat: Com entendre i gestionar la diversitat multicultural i la...
Dimecres 7 de març, Reus va acollir el cinquè debat del cicle "Què vol dir ser mestre avui? El compromís ètic del professorat, a debat". Sota l'enunciat Com entendre...
07/03/2012 17:00h - 19:00h
Sala d'Actes del Centre de Lectura de Reus
Més informació
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Laura Campo
Doctora en Educació (títol de la tesi: Aprenentatge servei i educació superior. Una rúbrica per a l’avaluació de projectes, dirigida per Miquel Martínez Martín); llicenciada en Psicopedagoga i diplomada en Magisteri per la Universitat de Barcelona. Té formació específica en docència universitàri…
Veure’n més
-
Teresa Climent
Responsable, des de 1987, del Departament de Dinamització Sociocultural dels Serveis de Cultura Popular i després del d’Educació i Societat de la Fundació Jaume Bofill, on va treballar de l’any 2000 al 2013. Sociòloga, actualment és vicepresidenta del patronat de la Fundació Marinao, que també llui…
Veure’n més
-
Vicenç Relats
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Carme Alemany
Veure’n més
-
Carles Capdevila i Plandiura
Vocal
Llicenciat en filosofia per la Universitat de Barcelona (UB) i professor de comunicació a la mateixa universitat. Periodista i director-fundador de l'ARA. Va ser director i presentador dels programes Eduqueu les Criatures a Catalunya Ràdio (2006-2010) i Qui els va parir a TV3 (2008). …
Veure’n més
-
Salvador Cardús i Ros
Doctor en ciències econòmiques i professor de sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha investigat en el camp de la sociologia de la religió i cultura, les identitats nacionals i els mitjans de comunicació. Entre els seus darrers llibres cal destacar El desconcert de l'educació (2000…
Veure’n més
-
Jordi Carmona
Autor
Veure’n més
-
Marta Casas
Antropòloga especialitzada en Gestió de la Diversitat i la Con-vivència, Educació Intercultural i Educació Inclusiva. Actualment treballa de professora a l’INS Antoni Pous i Argila de Manlleu i coordina El Teler de Música (Fundació L’Arc).
Veure’n més
-
Àngel Castiñeira Fernàndez
Autor
Àngel Castiñeira Fernàndez, va ser patró de la Fundació Jaume Bofill. És llicenciat i doctor en filosofia (UB) i professor i director del Departament de Ciències Socials d'ESADE (URL). També és director de la Càtedra de LideratgeS i Governança Democràtica (ESADE) i de l'Observatori de Valors (Fun…
Veure’n més
-
Maria Jesús Comellas
Maria Jesús Comellas, doctora en psicologia, experta en orientació familiar i educativa. Professora del Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona i autora de nombrosos llibres sobre família i escola.
Veure’n més
-
Joan Manuel del Pozo Àlvarez
Doctor en Filosofia per la Universitat de Barcelona (UB), és professor emèrit i síndic de la Universitat de Girona (UdG). Fou cofundador i ha estat director de l’Observatori d’Ètica Aplicada a l’Acció Social, Psicoeducativa i Sociosanitària. Ha estat diputat al Con…
Veure’n més
-
Joan Domènech
Autor
Joan Domènech Francesch és director del CEIP Fructuós Gelabert de Barcelona.
Veure’n més
-
Assumpta Duran
Autora
Assumpta Duran, mestra del CEIP Borreda i coordinadora de l'Observatori de l'Educació Rural Catalana.
Veure’n més
-
Josep M. Esteve
Autor
Veure’n més
-
Joan Girbau
Autor
Veure’n més
-
Pep Gratacós
Autor
Pep Gratacós, professor i tutor d'aula d'acollida a l'Institut Pere Alsius de Banyoles.
Veure’n més
-
Jordi Ibáñez
Autor
Jordi Ibàñez, IES Eduard Fontserè.
Veure’n més
-
Santi Llorens
Autor
Veure’n més
-
Raül Manzano Tovar
Raül Manzano Tovar és mestre i llicenciat en ciències de l'educació, organització educativa. Actualment treballa al Centre de Recursos Pedagògics del Segrià en formació del professorat i innovació educativa. Membre dels Moviments de Renovació Pedagògica, és Expresident de Moviments d’Innovació…
Veure’n més
-
Miquel Martínez Martín
Catedràtic de Teoria de l’Educació. Professor col·laborador de la Universitat de Barcelona i del Grup de Recerca en Educació en valors i desenvolupament moral GREM-UB. Formació Doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació. Experiència La seva activitat docent i investigadora tracta sobr…
Veure’n més
-
Albert Quintana
Autor
Albert Quintana i Oliver és professor d'educació secundària i associat a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat de Girona. Sotspresident de la Fundació SER.GI i membre del Consell Escolar Municipal (CEM) de Girona.
Veure’n més
-
Núria Rodríguez
Autora
Veure’n més
-
Sunta Sogas
Autora
Veure’n més