Anuari de l'estat de l'educació a Catalunya 2013
CompletatLa crisi econòmica, les reformes estructurals i els canvis al cap del Govern de la Generalitat de Catalunya han estat factors de transformació social i política determinants en el moment de publicar aquest anuari, als quals han hagut de fer front les institucions educatives.
En aquest context, L'Anuari de l’estat de l'educació a Catalunya 2013, dirigit per Miquel Martínez i Bernat Albaigés, aporta elements per comprendre l'evolució de l'educació al nostre país i les seves principals cruïlles i tendències. L’Anuari 2013 consta de quatre parts. Els primers capítols estan dedicats als indicadors sobre l’èxit educatiu a Catalunya on s’analitzen els condicionants d’origen, de sistema i de destí. L’apartat de Mirades sobre l’èxit educatiu analitza quantitativament i qualitativa la situació en què es troben els joves envers l’accés a l’educació, la formació i el mercat de treball. La tercera part centrada en l’agenda política, comença amb una anàlisi de l’acció de govern entre el 2010 i 2013 en matèria de política educativa, continua amb la valoració de l’abast del canvis que proposa la controvertida LOMCE i finalitza posant el focus en polítiques socioeducatives, de formació i ocupació remarcant la importància de l’aprenentatge al llarg de la vida. L’últim apartat sobre Recerca i innovació repassa diferents projectes de recerca que s’estan duent a terme i desenvolupa més abastament les tendències internacionals en matèria de polítiques sobre recerca i innovació en educació.
Consulta tots els anuaris a l’Estat de l’educació a Catalunya
Publicacions
Actes
Actes anteriors
-
L’agenda de la política educativa a Catalunya: una anàlisi de les opcions de govern (2011-2013)
L’agenda de la política educativa a Catalunya: una anàlisi de...
Presentació de L'agenda de la política educativa a Catalunya: una anàlisi de les opcions de govern (2011-2013)
07/03/2014 09:30h - 09:30h
Ateneu Barcelonès
Més informació -
Presentació de l'Anuari 2013
Presentació de l'Anuari 2013
Protagonistes del canvi educatiu
19/02/2014 09:00h - 12:15h
CCCB
Més informació
Notícies
Estigues informat
Projectes
Projectes relacionats
-
L’Anuari dels reptes de l’educació a Catalunya es presenta com un instrument de priorització i mobilització de l’agenda política, que assenyala desafiaments i polítiques prioritàries, identifica palanques de canvi i proposa mesures concretes de transformació.
-
Les col·laboracions recollides en aquest Anuari 2020, a càrrec de deu experts coordinats per César Coll i Bernat Albaigés, aborden alguns dels desafiaments educatius més punyents que compartim amb els països del nostre entorn. I ho fan partint de la realitat del sistema educatiu català, de les seves fortaleses i febleses.
-
El llistat de reptes d’aquest anuari 2018, dirigit per en Jordi Riera, ha estat construït mitjançant un procés deliberatiu i de treball en seminari d’experts. Cada repte és tractat en forma de capítol i liderat per un autor o autora experta en la matèria, amb la voluntat de combinar anàlisi, identificació de propostes i palanques de canvi.
-
Dirigit per en Bernat Albaigés i en Francesc Pedró, l’Anuari 2016 actualitza el sistema d’indicadors que mesuren l’èxit educatiu i els seus condicionants, a més de recollir aportacions expertes amb l’objectiu d’identificar les prioritats que han d’orientar la reinversió en educació, en un escenari de reactivació econòmica després de la crisi.
-
Dirigit per en Josep M. Vilalta, a partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discussió en seminari, l’Anuari 2015 aprofundeix en temes clau com la innovació educativa, la personalització de l’educació, el multilingüisme i la internacionalització de les aules, l’abandonament escolar prematur o l’equitat i l’eficiència del sistema, entre d’altres.
-
L'Anuari 2011, dirigit per Miquel Martínez i Bernat Albaigés, inclou tres novetats respecte les edicions anteriors: amplia la comprensió de l’èxit educatiu, s’inscriu en el debat internacional i proposa polítiques educatives fonamentades en la recerca. L'eix transversal que recorre aquesta edició de l'anuari és l'èxit educatiu.
-
Sota la direcció d’en Ferran Ferrer, aquest Anuari de l’educació analitza una de les èpoques més importants de la història de l’educació a Catalunya amb l’aprovació de la Llei d’Educació (LEC), la primera llei d’educació des de la restauració de la democràcia i l’autogovern a Catalunya.
-
L’Anuari 2006 és un informe objectiu i plural que proporciona una radiografia sobre els punts forts i febles del sistema educatiu català. Sota la direcció d’en Ferran Ferrer i en Bernat Albaigés, compta amb la contribució de diversos especialistes i amb les aportacions de bona part dels exconsellers i exconselleres d'aquell moment.
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Anna Jolonch i Anglada
Anna Jolonch i Anglada, doctora en Educació per la Universitat de París VIII i va exercir com a cap de recerca de la Fundació Jaume Bofill.
Veure’n més
-
Marta Arànega
Marta Arànega, coordinadora de les primeres i segones jornades d'Educació Avui (2012-2014, respectivament).
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Miquel Martínez Martín
Catedràtic de Teoria de l’Educació. Professor col·laborador de la Universitat de Barcelona i del Grup de Recerca en Educació en valors i desenvolupament moral GREM-UB. Formació Doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació. Experiència La seva activitat docent i investigadora tracta sobr…
Veure’n més
-
Bernat Albaigés Blasi
Director de l'Anuari 2024
Investigador en l'àmbit de l'educació i de la igualtat d'oportunitats en la infància i la joventut. FormacióLlicenciat en psicologia i DEA en sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Experiència Treballa com a assessor a l’Àrea d’infància i educació al Síndic de Greuges de Ca…
Veure’n més