Nota de premsa. El com, el què i el per a què de l'avaluació de l'alumnat: quins són els models d'avaluació més efectius i com els podem aplicar a casa nostra?
- Pàgines 9
- Data 10/05/2018
L'evidència demostra que l'avaluació formativa, basada en un seguiment i un retorn alineats amb els objectius d'aprenentatge de cada alumne, pot incrementar entre 4 i 8 mesos el ritme d'aprenentatge de l'alumnat en un curs escolar, depenent de la qualitat del feedback a l'alumne.
350 membres de la comunitat educativa debatran els models més efectius d'avaluació formativa a la jornada internacional Què funciona en educació? organitzada per Ivàlua i Fundació Jaume Bofill que se celebrarà dilluns 14 de maig al CaixaForum Barcelona.
En el marc del projecte Què funciona en educació?, l'Institut Català d'Avaluació de Polítiques Públiques, Ivàlua, i la Fundació Jaume Bofill han promogut un estudi sobre l'impacte que l'avaluació formativa té en progrés educatiu de l'alumnat de primària i secundària. Els resultats principals d'aquest estudi elaborat per Sheila González Motos, investigadora de la UAB, conclouen que aquest sistema millora els resultats d'aprenentatge dels alumnes més vulnerables tant acadèmicament com socialment. Es calcula que l'avaluació formativa pot incrementar entre 4 i 8 mesos el ritme d'aprenentatge de l'alumnat. La seva implantació és irregular i sovint entra en conflicte amb formes d'avaluació més ortodoxes, de manera que la seva aplicació comporta una aposta pel canvi.
Contingut relacionat
Publicacions, vídeos, actes i posts