Nota de premsa: L’evidència demostra que una bona orientació educativa millora significativament la motivació cap a l’aprenentatge, el comportament a l'aula i l’autoestima dels alumnes
- Data 22/10/2018
A Catalunya, una bona part dels alumnes “es perden” en el seu procés d’escolarització. I “perdre’s” en l’educació pot voler dir des de tenir dificultats per encarar l’estudi o la tria de determinades matèries, a abandonar prematurament els estudis, ja sigui per resistència o desafecció escolar, o fruit d’eleccions mal fonamentades d’itineraris postobligatoris. Aquesta situació es manifesta, per exemple, en la persistència d’un elevat nivell d’abandonament dels estudis, abans o després d’iniciar la postobligatòria (en un conjunt, un 17%).
Els programes d’orientació en l’àmbit educatiu tenen justament l’objectiu que tot l’alumnat disposi dels coneixements, competències i eines necessàries per prendre les millors decisions al llarg de la seva formació i, especialment, en els moments de transició entre etapes educatives o en el trànsit de l’educació al món professional. És per això que aquests programes representen una via molt prometedora en la lluita contra el fracàs i l’abandonament educatiu.
En el marc projecte Què funciona en educació?, l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) i la Fundació Jaume Bofill han promogut una revisió de revisions i síntesi dels resultats de 440 estudis fets arreu del món sobre l’efecte que diferents tipus de programes d’orientació i assessorament tenen en les habilitats i en el progrés educatiu dels alumnes. Els resultats d’aquesta revisió es presentaran en un acte al Palau Robert el proper 24 d’octubre de 2018, a les 18 h, que comptarà amb la participació d’autoritats i experts en la matèria.
Trobareu més informació en la nota de premsa adjunta.
Contingut relacionat
Publicacions, vídeos, actes i posts