Infografia: Les famílies catalanes paguen més per l’educació dels seus fills i filles que les del conjunt de l’Estat

L’anàlisi comparada situa Catalunya al capdavant de les comunitats autònomes amb una despesa privada en educació més alta, només per darrere de Madrid.

El pes del sector concertat i el PIB per càpita presenten una forta associació positiva amb la despesa privada de les llars: les comunitats autònomes amb una proporció més elevada d’alumnat escolaritzat al sector concertat i amb una renda més alta, com és el cas de Catalunya, tendeixen a tenir nivells de despesa privada de les llars també més alts.

Relacionat: Consulta el recull d'infografies interactives L’estat de l’educació a Catalunya, en infografies

Cal afegir, a més a més, que el copagament de l’educació s’ha incrementat durant la darrera dècada. La despesa privada de les llars ha mantingut una tendència de creixement al llarg de les dues darreres dècades, sostinguda en el temps, tant en el període de crisi econòmica precedent, en què la despesa pública va decréixer i es va incrementar el copagament per a l’accés a determinats serveis i ofertes, com també en la nova fase de recuperació econòmica, en què la despesa pública ha tendit a incrementar-se.

Coneix l'evolució de la despesa pública i privada en educació per estudiant en aquesta infografia de l’Anuari 2020: L’estat de l’educació a Catalunya.

Aquesta infografia forma part de l’Anuari 2020: L’estat de l’educació a Catalunya, que analitza els principals indicadors del sistema educatiu català i aporta propostes per avançar cap a una educació de qualitat i generadora d’oportunitats per al conjunt de l’alumnat.

Per saber-ne més:

Llegeix els articles relacionats