
Créixer en família: un model per treballar la criança positiva
CompletatEs tracta d’un programa de suport a la criança positiva del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya. Aquest programa, que durant el 2013?2014 s'ha desenvolupat per tota Catalunya arribant a 5.000 famílies participants a través de 310 cicles de tallers presencials, té com a principal objectiu orientar, reforçar i donar eines en l’exercici de la parentalitat positiva de pares i mares. El programa s’estructura en cicles de tallers de 6 sessions per franges d’edat [0?3 anys / 3?6 anys / 6?12 anys / 12?16 anys] i, de cara a l'exercici 2015, es preveu arribar a la franja d'edat 16?18 anys.
Durant el 2012 la Fundació Jaume Bofill ha estat l’encarregada de definir els continguts de la formació adreçada a les famílies tot conceptualitzant el programa, desenvolupar els materials adreçats als dinamitzadors (una guia per franja d'edat i una metodologica, en total s'han elaborat 5 guies), dissenyar la imatge del programa, fixar els continguts d'un espai web amb materials reflexius per a les famílies i dissenyar el model d’avaluació d’impacte del programa.
Al llarg de l'exercici 2013, la Fundació Jaume Bofill ha definit i desenvolupat la formació dels dinamitzadors (tant inicial com a continua) i ha dut a terme l'avaluació del mateix. Finalment, l'any 2014 ha seguit dinamitzant espais de formació per a les persones dinamitzadores del programa, així com ha desenvolupat una nova guia didàctica per a la nova franja d'edat 16?18 anys.
Publicacions




Actes
Actes anteriors
-
A criar fills se n’aprèn?
A criar fills se n’aprèn?
Què entenem per criança positiva? Què ens aporta de nou i per què cal implementar-la? Quines són les evidències positives i quins els seus beneficis? Quines...
13/05/2015 16:30h - 18:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
Més informació
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Fathia Benhammou
Directora de programes
Directora de programes Mestra especialitzada en Educació Infantil per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Exclusió Social, Diversitat Cultural i Intervenció Socioeducativa per la Universitat de Girona (UdG). Llarga experiència en el treball social i educatiu amb adolescents d’ori…
Veure’n més
-
Mireia Mas
Adjunta a la Direcció de programes
Adjunta a la Direcció de programes Llicenciada en Psicopedagogia i diplomada en Educació Social per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i màster en Gestió d’Empreses d’Economia Social per l’idEC de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Compta amb una àmplia experiència en el tercer secto…
Veure’n més
-
Paula Veciana
Llicenciada en Economia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i màster en Estudis Internacionals per la Universitat de Barcelona (UB) i en Economia Aplicada per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Ha desenvolupat tota la seva trajectòria professional en el sector social. Ha tr…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Lola Abelló
Autora
Veure’n més
-
Carles Alsinet
Autor
Veure’n més
-
Gemma Badia
Autora
Gemma Badia és sociòloga per la Universitat Autònoma de Barcelona, investigadora especialitzada en disseny, dinamització i avaluació de projectes d’intervenció social.
Veure’n més
-
Sílvia Blanch
Sílvia Blanch Gelabert és Llicenciada en Psicologia clínica, Dra en Psicologia de l’Educació i professora del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. Codirectora de l’equip de recerca ERIFE (Infància, família i educació), memb…
Veure’n més
-
Raquel Amaya Martínez
Raquel-Amaya Martínez González, Professora del Departament de Ciències de l'Educació de la Universitat d'Oviedo.Autora del " Programa-guía para el desarrollo de competencias emocionales, educativas y parentales del Ministerio de Sanidad y Política Social".
Veure’n més
-
Anna Ramis
Mestra i pedagoga. Treballa amb educadors (mares, pares, mestres, professores... directius) i ha elaborat algunes idees i propostes per treballar la confiança entre docents i famílies com a base d'un nou estil de relació Família/Escola. Les ha presentades en el llibre Famílies i escola: Ente…
Veure’n més
-
Carme Thió
Veure’n més