Créixer en família: un model per treballar la criança positiva
CompletatEs tracta d’un programa de suport a la criança positiva del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya. Aquest programa, que durant el 2013?2014 s'ha desenvolupat per tota Catalunya arribant a 5.000 famílies participants a través de 310 cicles de tallers presencials, té com a principal objectiu orientar, reforçar i donar eines en l’exercici de la parentalitat positiva de pares i mares. El programa s’estructura en cicles de tallers de 6 sessions per franges d’edat [0?3 anys / 3?6 anys / 6?12 anys / 12?16 anys] i, de cara a l'exercici 2015, es preveu arribar a la franja d'edat 16?18 anys.
Durant el 2012 la Fundació Jaume Bofill ha estat l’encarregada de definir els continguts de la formació adreçada a les famílies tot conceptualitzant el programa, desenvolupar els materials adreçats als dinamitzadors (una guia per franja d'edat i una metodologica, en total s'han elaborat 5 guies), dissenyar la imatge del programa, fixar els continguts d'un espai web amb materials reflexius per a les famílies i dissenyar el model d’avaluació d’impacte del programa.
Al llarg de l'exercici 2013, la Fundació Jaume Bofill ha definit i desenvolupat la formació dels dinamitzadors (tant inicial com a continua) i ha dut a terme l'avaluació del mateix. Finalment, l'any 2014 ha seguit dinamitzant espais de formació per a les persones dinamitzadores del programa, així com ha desenvolupat una nova guia didàctica per a la nova franja d'edat 16?18 anys.
Publicacions
Actes
Actes anteriors
-
A criar fills se n’aprèn?
A criar fills se n’aprèn?
Què entenem per criança positiva? Què ens aporta de nou i per què cal implementar-la? Quines són les evidències positives i quins els seus beneficis? Quines...
13/05/2015 16:30h - 18:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
Més informació
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Fathia Benhammou
Directora de programes
Mestra especialitzada en Educació Infantil per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Exclusió Social, Diversitat Cultural i Intervenció Socioeducativa per la Universitat de Girona (UdG). Té una llarga experiència en el treball social i educatiu amb adolescents d’origen immigrat…
Veure’n més
-
Mireia Mas
Adjunta a la Direcció de programes
Llicenciada en Psicopedagogia i diplomada en Educació Social per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i màster en Gestió d’Empreses d’Economia Social per l’idEC de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Compta amb una àmplia experiència en el tercer sector social de Catalunya, en el disseny, la…
Veure’n més
-
Paula Veciana
Llicenciada en Economia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i màster en Estudis Internacionals per la Universitat de Barcelona (UB) i en Economia Aplicada per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Ha desenvolupat tota la seva trajectòria professional en el sector social. Ha tr…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Lola Abelló
Autora
Veure’n més
-
Carles Alsinet
Autor
Veure’n més
-
Gemma Badia
Autora
Gemma Badia és sociòloga per la Universitat Autònoma de Barcelona, investigadora especialitzada en disseny, dinamització i avaluació de projectes d’intervenció social.
Veure’n més
-
Sílvia Blanch
Sílvia Blanch Gelabert és Llicenciada en Psicologia clínica, Dra en Psicologia de l’Educació i professora del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. Codirectora de l’equip de recerca ERIFE (Infància, família i educació), memb…
Veure’n més
-
Raquel Amaya Martínez
Raquel-Amaya Martínez González, Professora del Departament de Ciències de l'Educació de la Universitat d'Oviedo.Autora del " Programa-guía para el desarrollo de competencias emocionales, educativas y parentales del Ministerio de Sanidad y Política Social".
Veure’n més
-
Anna Ramis
Mestra i pedagoga. Treballa amb educadors (mares, pares, mestres, professores... directius) i ha elaborat algunes idees i propostes per treballar la confiança entre docents i famílies com a base d'un nou estil de relació Família/Escola. Les ha presentades en el llibre Famílies i escola: Ente…
Veure’n més
-
Carme Thió
Veure’n més