Créixer en família: un model per treballar la criança positiva

Completat

Es tracta d’un programa de suport a la criança positiva del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya. Aquest programa, que durant el 2013?2014 s'ha desenvolupat per tota Catalunya arribant a 5.000 famílies participants a través de 310 cicles de tallers presencials, té com a principal objectiu orientar, reforçar i donar eines en l’exercici de la parentalitat positiva de pares i mares. El programa s’estructura en cicles de tallers de 6 sessions per franges d’edat [0?3 anys / 3?6 anys / 6?12 anys / 12?16 anys] i, de cara a l'exercici 2015, es preveu arribar a la franja d'edat 16?18 anys.

Durant el 2012 la Fundació Jaume Bofill ha estat l’encarregada de definir els continguts de la formació adreçada a les famílies tot conceptualitzant el programa, desenvolupar els materials adreçats als dinamitzadors (una guia per franja d'edat i una metodologica, en total s'han elaborat 5 guies), dissenyar la imatge del programa, fixar els continguts d'un espai web amb materials reflexius per a les famílies i dissenyar el model d’avaluació d’impacte del programa.

Al llarg de l'exercici 2013, la Fundació Jaume Bofill ha definit i desenvolupat la formació dels dinamitzadors (tant inicial com a continua) i ha dut a terme l'avaluació del mateix. Finalment, l'any 2014 ha seguit dinamitzant espais de formació per a les persones dinamitzadores del programa, així com ha desenvolupat una nova guia didàctica per a la nova franja d'edat 16?18 anys.

No t’ho perdis

A criar fills se n’aprèn? Què en podem aprendre dels programes que milloren les capacitats parentals

Actes

Actes anteriors