Fundació Bofill

Crida Centres Educatius 360

La Crida CENTRES EDUCACTIUS 360 és una iniciativa de l’Aliança Educació 360, l’Educació a Temps Complet, que busca escoles i instituts que desitgin explorar amb nosaltres les infinites oportunitats d’aprenentatge que un centre amb una mirada educativa 360 pot generar pel seu alumnat connectant espais i temps educatius

Amb la participació a la crida els centres educatius gaudiran d’espais de formació i debat sobre l’educació a temps complet, visitaran experiències inspiradores que ja s’estan duent a terme a Catalunya, rebran l’acompanyament d’experts i podran reflexionar i millorar les seves pròpies pràctiques educatives.

La crida s’emmarca en 3 eixos clau a partir dels quals convidem a les escoles i instituts amb mirada educativa 360 a repensar diverses pràctiques educatives dirigides a multiplicar les oportunitats d’aprenentatge del seu alumnat:

Connectant espais i temps lectius i no lectius:

- Integrant els temps i espais no lectius en el projecte educatiu de centre (PEC): espais d’acollida matinal, temps de migdia i tarda, reforç escolar, extraescolars i experiències d’estiu educador.

- Millorant o ampliant els temps educatius: reordenen el temps inclòs en la jornada escolar per optimitzar l’activitat lectiva, millorar-ne la qualitat pedagògica i potenciant l’aprenentatge de l’alumnat.

- Apostant per mesures i accions d’equitat que possibiliten que els infants i joves puguin assistir a activitats extra curriculars o extraescolars oferint oportunitats educatives després de l’escola. 

Connectant el dins i fora escola promovent itineraris d'aprenentatge personalitzat: 

- Dissenyant l’oferta educativa tenint en compte els interessos de l’alumnat i reconeixent els  aprenentatges que es donen tant dins com fora del centre (Aprenentatge Servei, Treball Globalitzat – Proposta Externa, Microcredencials o insígnies, Itineraris socioeducatius, etc.)   

- Creant mesures d’acompanyament que orienten a l’alumnat i a les seves famílies sobre les activitats del fora escola més adequades i adaptades a les motivacions i aprenentatges dels infants i joves. 

Connectant l’activitat del centre educatiu amb l’entorn:  

- Emmarcant el projecte educatiu del centre en els plans estratègics educatius locals (plans educatius d’entorn, plans de barri...).

- Establint accions que aposten per l’ús obert, social, educatiu i cultural dels espais i equipaments dels centres educatius: biblioteca escolar, patis oberts, escola de mares i pares, clubs, laboratoris, espais joves, etc., i aprofiten les sinergies i recursos educatius del territori (programes educatius locals, centres cívics, museus, etc.).

- Desenvolupant accions per tal que l’alumnat i les seves famílies participin en la vida comunitària i cultural de l’entorn.

- Coordinant i implicant en la pròpia tasca educativa als diversos agents educatius de la comunitat.

T’interessa aquest repte? Si ets un centre educatiu amb mirada 360 suma’t a la Crida #CentresEducatius360

Vídeos

Connecta espais i temps educatius, i genera més i millors oportunitats d’aprenentatge pel teu alumnat

Noa Padín - L’infant construeix el seu itinerari d’aprenentatge

CRIDA centres educatius 360: connectar espais i temps educatius per generar més i millors oportunitats d'aprenentatge

Mireia Mas - Què és un centre educatiu amb mirada 360?

Més i millors oportunitats d'aprenentatge: el rol dels centres educatius 360

Marta del Campo - Connectats amb l’entorn per a la igualtat d’oportunitats

Arrenca la Crida Centres Educatius 360. Descobreix com!

Anna Comas - Més Educació, una proposta educativa que connecta el temps lectiu i el no lectiu

Actes

Actes anteriors

Equip

Equip del projecte

Aliances

i col·laboradors

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar