Junts a l'aula? Present i futur del model d'educació comprensiva a Catalunya
CompletatLa recerca "Junts a l’aula? Present i futur del model d’educació comprensiva a Catalunya" parteix del debat i les reflexions que es van formular al Seminari sobre el Model i la Pràctica de l'Escola Comprensiva a Catalunya, en el que van participar una trentena experts de la comunitat educativa coneixedors del sistema educatiu català (docents, directors de centre, investigadors, representants sindicals, d’associacions d’AMPA i de l’Administració), i de les aportacions d’altres experts de l’àmbit internacional.
La pregunta principal gira entorn del perquè hi ha una pràctica generalitzada de segregació per grups de nivell en els centres educatius a Catalunya que estaria desmantellant, en la pràctica, el model d'educació comprensiva. L'informe analitza el paper de l'administració, de les polítiques educatives, el rol del professorat, l'avaluació, el currículum, les tutories, la necessitat de lideratge educatiu o l'orientació i l'acompanyament de les famílies per entendre, en detall, el desencontre entre el model comprensiu que es deriva de les lleis i les pràctiques segregadores dels centres.
Publicacions
Actes
Actes anteriors
-
Junts a l'aula? És compatible la qualitat amb un model d'educació comprensiva a Catalunya?
Junts a l'aula? És compatible la qualitat amb un model d'educació...
Junts a l'aula? És compatible la qualitat amb un model d'educació comprensiva a Catalunya?
26/03/2012 16:30h - 16:30h
Sala Cotxeres del Palau Robert
Més informació -
Junts a l'Aula. Present i futur del model d’educació comprensiva a Catalunya
Junts a l'Aula. Present i futur del model d’educació comprensiva...
Són compatibles la qualitat i l’excel·lència amb un model d’escolaritat obligatòria compartida a Catalunya? Quines són les conseqüències de desmantellar...
20/03/2012 17:00h - 17:00h
Col·legi de Periodistes de Catalunya
Més informació
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Ricard Aymerich
Autor
Mestre i psicòleg. De la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (en va ser president del 2004 al 2009), de la Junta de la Confederación estatal de MRP (president del 2008 al 2014), i membre del Consell Escolar de Catalunya.
Veure’n més
-
Anna Jolonch i Anglada
Anna Jolonch i Anglada, doctora en Educació per la Universitat de París VIII i va exercir com a cap de recerca de la Fundació Jaume Bofill.
Veure’n més
-
Josep M. Lluró
Autor
Josep M. Lluró Lacalle, professor d'història a l'IES Matadepera. Ha estat director d'Aula Escola Europea.
Veure’n més
-
Enric Roca
Enric Roca Casas, pedagog, professor de la Universitat Autònoma de Barcelona i coordinador d'EDU21.
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Joan Domènech
Autor
Joan Domènech Francesch és director del CEIP Fructuós Gelabert de Barcelona.
Veure’n més
-
Vincent Dupriez
Autor
Professor a la Université Catholique de Louvain (Bèlgica) i membre del Groupe Interdisciplinaire de Recherche sur la Socialisation, l'Education et la Formation (GISEF). El seus temes de recerca principals són l'anàlisi de les polítiques educatives i els seus efectes, i l'anàlisi de les organ…
Veure’n més
-
François Dubet
Autor
Professor a la Université Bordeaux-II, director d'estudis a l'École des Hautes Études en Sciences Sociales (EHESS) de París i investigador al Centre d'Analyse et d'Intervention Sociologiques (CADIS). Després de la publicació de La Galère: jeunes en survie (Fayard, 1987), on va explorar la margin…
Veure’n més
-
Xavier Dumay
Veure’n més
-
Joan Carles Mèlich
Veure’n més
-
Jordi Pàmies
Doctor en Antropologia Social i Cultural. Ha estat mestre i director d’educació primària i professor i cap d’estudis d’educació secundària. Actualment és professor i director del Departament de Teories de l’Educació i Pedagogia Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i subdirector de…
Veure’n més
-
Cristóbal Ruiz
Veure’n més