L'educació a Catalunya. Les apostes necessàries
ObertBona part dels reptes que té actualment plantejats l’educació al nostre país no són pas nous. Però adquireixen una rellevància especial en el moment actual; el context social i econòmic possibilita pensar en apostes educatives de més calat i ambició del que ho han vingut sent els darrers anys.
Si aspirem a construir i consolidar un sistema educatiu de qualitat, eficient i equitatiu, que jugui en la primera divisió dels sistemes educatius mundials, faríem bé d’aprofitar la finestra d’oportunitat que ara mateix s’obre.
En el cicle “L’educació a Catalunya: les apostes necessàries” us convidem a debatre una selecció clau d’aquestes apostes.
- Aposta 1: Per invertir més i millor. On han d’anar els recursos en educació els propers anys?
- Aposta 2: Per un ensenyament gratuït. Què ha de ser gratuït en l'educació obligatòria?
- Aposta 3: Per la continuïtat més enllà de l’ESO. Com avançar cap a una secundària postobligatòria per a tothom?
- Aposta 4: Per una tria d’escola justa i igualitària. Com fer possible un marc d’elecció de centre que no provoqui segregació?
- Aposta 5: Per l’èxit dels centres desafavorits: Com ha de ser una política per a les escoles d’alta complexitat?
El cicle Les apostes necessàries comptarà amb ponències i taules rodones amb els principals experts en cadascun dels reptes i matèries tractades, els agents educatius i socials protagonistes en cada cas, així com les primeres autoritats educatives del país.
Publicacions
Video
No t’ho perdis
Streaming: Un currículum competencial per treballar la personalització i necessitats educatives dels alumnes
Streaming: Què necessiten els docents per ser part activa en el desplegament d’un currículum competencial?
Actes
Actes anteriors
-
Del currículum a l’aula. Fer realitat l’aprenentatge competencial als centres educatius
Del currículum a l’aula. Fer realitat l’aprenentatge competencial...
Fa molts anys que la comunitat educativa comparteix la necessitat de fer realitat una educació basada en competències. I no són pocs els centres educatius que han...
12/11/2021 09:30h - 13:30h
MACBA
Més informació -
Per l’èxit dels centres desafavorits: Com ha de ser una política per a les escoles d’alta complexitat?
Per l’èxit dels centres desafavorits: Com ha de ser una política...
L’atenció als centres de major vulnerabilitat és un repte primordial en la política educativa per tal de pal·liar els efectes de les desigualtats socials i de...
12/11/2019 17:00h - 19:00h
Més informació -
Com fer possible un marc d’elecció de centre que no provoqui segregació?
Com fer possible un marc d’elecció de centre que no provoqui s...
Totes les famílies volen la millor escola possible per als seus fills. Tanmateix, allò que pares i mares valoren i esperen d’una escola de qualitat, les seves...
27/03/2019 17:00h - 19:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
Més informació -
Com avançar cap a una secundària postobligatòria per a tothom?
Com avançar cap a una secundària postobligatòria per a tothom?
Bona part de les desigualtats en educació es manifesten en el pas de l’ESO a la secundària postobligatòria. Barreres econòmiques per accedir i mantenir-se en...
14/02/2019 17:00h - 19:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
Més informació -
Què ha de ser gratuït en l’educació obligatòria?
Què ha de ser gratuït en l’educació obligatòria?
La gratuïtat dels ensenyaments obligatoris ha estat tradicionalment en entredit en el sistema educatiu català.
04/12/2018 17:00h - 19:00h
Palau Robert
Més informació -
Per invertir més i millor. On han d’anar els recursos en educació els propers anys?
Per invertir més i millor. On han d’anar els recursos en educació...
Durant la crisi econòmica es va reduir la despesa pública en educació, cosa que va empitjorar les condicions d’educabilitat i treball d’alumnes i docents. En un...
05/11/2018 08:00h - 13:00h
Més informació
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Miquel Àngel Alegre
Cap de projectes
Doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a analista a l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), coordinant avaluacions de polítiques i programes educatius, socials i laborals. Amb anterioritat, va ser investigador Ramón y Cajal i director …
Veure’n més
-
Mònica Nadal
Directora de recerca
Directora de recerca Formació Llicenciada i Màster en Sociologia per la UAB i M.Phil en Women Studies pel Trinity College de Dublin (Irlanda). Experiència Des del maig del 2014 soc directora de l'àrea de recerca de la Fundació Bofill. Del 2009 al 2014 vaig ser cap de prospectiva (2009-2014) i pr…
Veure’n més