6en-imatge_600x740.jpg

L'educació que venç la pobresa

El 34,5% de menors de l'estat espanyol està en risc de pobresa o exclusió social el 2023. L'educació i les polítiques educatives tenen el poder de donar oportunitats i neutralitzar la desigualtat i l'exclusió social des de la infància, trencant el cicle de reproducció de la pobresa. Aquesa agenda proposa 10 polítiques públiques orientades a aconseguir aquest objectiu.

  • Pàgines 108
  • Data 07/06/2024
  • ISBN 978-84-124828-1-2

El 34,5% de menors de l'estat espanyol està en risc de pobresa o exclusió social el 2023. L'educació i les polítiques educatives tenen el poder de donar oportunitats i neutralitzar la desigualtat i l'exclusió social des de la infància, trencant el cicle de reproducció de la pobresa. Aquesa agenda proposa 10 polítiques públiques orientades a aconseguir aquest objectiu.


Una agenda de polítiques educatives pel benestar i el progrés de les persones


L'agenda identifica deu polítiques educatives prioritàries per trencar el cercle de la pobresa des de la infància. Aquesta selecció se sustenta en cinc premisses essencials:

  1.  El valor multiplicador de la complementarietat. La combinació de diferents polítiques garanteix l'èxit a llarg termini en situacions i en col·lectius de més exclusió social.
  2. Polítiques educatives, no únicament escolars. El dret a l'educació va més enllà del dret a l'escolarització i la política pública ha d'incloure aquest principi.
  3. Focus en l'equitat. Parlem de polítiques i instruments de sentit universal, però que s'intensifiquen per donar més oportunitats a aquells joves, famílies, centres i territoris amb més necessitats socioeconòmiques.
  4. El valor de la corresponsabilitat. És necessari buscar la complicitat i aliniar a les administracions públiques i serveis implicats en el desplegament de l'agenda, ja que es requereix de la concurrència d'actors i sectors diversos.
  5. El valor del fonament. La proposta de polítiques deriva de resultats d'investigació sòlids i d'estudis sobre programes nacionals i internacionals.

Per cadascuna de les deu polítiques educatives identificades es defineix la problemàtica i els reptes generals que afronta, s'analitza l'estat del problema a l'Estat espanyol, es concreten solucions i propostes de polítiques i es fixa un objectiu o fita de país.

Per a més informació:

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar