Experiències i polítiques educatives en favor de l’equitat i les oportunitats
La pobresa infantil mina les oportunitats vitals dels infants i joves que la pateixen, i representa un llast per al desenvolupament econòmic i social del país. Per això, reduir els elevats nivells de pobresa infantil que tenim tant a Catalunya com a Espanya és una qüestió de justícia social i alhora una condició necessària de progrés, benestar i cohesió social.
L’educació i les polítiques educatives poden revertir les desigualtats d’aprenentatges i assoliments educatius i, a partir d’aquí, contribuir a neutralitzar el cicle de reproducció de la pobresa i l’exclusió social. Però és necessari comptar amb una agenda de polítiques educatives que ofereixi oportunitats al conjunt d’alumnes, dins i fora de l’escola, amb recursos i apostes fermes en àmbits com l’educació de 0 a 3 anys, el reforç educatiu, l’orientació i la mentoria, les beques a la secundària, l’accés a les extraescolars o el suport a les famílies.
La Fundació Bofill, recollint l’evidència internacional i bones pràctiques nacionals, ha articulat una agenda ambiciosa que té justament aquest propòsit: vèncer la pobresa des de l’educació. Aquest és un projecte que neix d’una iniciativa conjunta amb l’Alto Comisionado contra la Pobreza Infantil i que compta amb la col·laboració de la Plataforma de Infancia (Espanya).
Com podem fer realitat les palanques educatives que han de trencar el cicle de la pobresa? En volem parlar amb experts, entitats i autoritats polítiques en el debat que tindrà lloc el proper 7 de juny de 2024 al Círculo de Bellas Artes de Madrid.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.