Infografia: Estancament de resultats de competències durant 10 anys i retrocés per la pandèmia
18/05/2021
El nivell de competències dels alumnes catalans no va aconseguit millorar globalment fins a 2020-2021. Per exemple, a 4t d’ESO, entre 2013 i 2020, la puntuació mitjana en llengua catalana ha passat de 76,6 a 74, en castellà de 76 a 77,9 i en matemàtiques de 68,3 a 70,2. Així ho indiquen les dades recollides a l’Anuari 2020: L’Estat de l’educació a Catalunya, que analitza els principals indicadors del sistema educatiu català i aporta propostes per avançar cap a una educació de qualitat i generadora d’oportunitats per al conjunt de l’alumnat.
En els resultats de les darreres proves de competències, s'aprecia com la pandèmia sembla haver generat un retrocés en aquests resultats, especialment en català i matemàtiques.
Relacionat: Consulta la valoració sobre els resultats de les proves de competències de 4t d'ESO de 2022
Relacionat: Consulta el recull d'infografies interactives L’estat de l’educació a Catalunya, en infografies
En el cas de les proves PISA, entre els anys 2009 i 2018, la puntuació mitjana de l’alumnat català en competència matemàtica va passar de 496 punts a 490, i en ciències de 497 a 489.
Aquesta infografia forma part de l’Anuari 2020: L’Estat de l’educació a Catalunya, que analitza els principals indicadors del sistema educatiu català i aporta propostes per avançar cap a una educació de qualitat i generadora d’oportunitats per al conjunt de l’alumnat.
Per saber-ne més: