Infografia: Les desigualtats, un fre a la millora del sistema educatiu

La pobresa i la desigualtat social tenen un fort impacte en els resultats educatius: les diferències entre els resultats de l’alumnat de classe social alta i el de famílies desafavorides, amb 15 anys, són l’equivalent a dos cursos escolars.

Relacionat: Consulta el recull d'infografies interactives L’estat de l’educació a Catalunya, en infografies

Per analitzar la persistència de desigualtats educatives a Catalunya partim d'una premissa i d'una assumpció. La premissa no és pas nova: en sistemes més equitatius i igualitaris és on normalment s’obtenen millors resultats. L’assumpció, en canvi, es refereix a les conseqüències del confinament del curs passat: les desigualtats s’han emfasitzat arran de les condicions familiars desiguals amb què s’ha afrontat un curs escolar inèdit.

Relacionat: Menys desiguals per ser més eficaços

En aquesta infografia presentem les principals dades sobre desigualtat social i educativa i el seu impacte en els resultats.

Aquesta infografia forma part de l’Anuari 2020: L’Estat de l’educació a Catalunya, que analitza els principals indicadors del sistema educatiu català i aporta propostes per avançar cap a una educació de qualitat i generadora d’oportunitats per al conjunt de l’alumnat.

Per saber-ne més:

Llegeix els articles relacionats