Infografia: La millora de l'educació, estancada

Notícies

En els darrers quinze anys, s’han produït millores significatives en els indicadors de promoció i permanència en el sistema educatiu. Des de l’any 2005 fins a l’any 2019, per exemple, les taxes d’idoneïtat als 15 anys, que donen compte bàsicament de l’alumnat que no ha repetit al llarg dels ensenyaments obligatoris, han passat del 70,3% al 81,9%. I les taxes de graduació a l’ESO, que afavoreixen la continuïtat de l’alumnat al sistema educatiu als ensenyaments secundaris postobligatoris, del 79,0% al 89,2%.

Relacionat: Consulta el recull d'infografies interactives L’estat de l’educació a Catalunya, en infografies

Però, a partir de 2018, les millores que s’havien observat al llarg d’anys precedents en una part dels indicadors de promoció escolar i en les trajectòries educatives queden aturades o fan marxa enrere. Davant d’aquesta realitat, convé preguntar-nos si, després d’anys d’avenços, el sistema educatiu a Catalunya ha assolit un sostre de millora i quins són els topalls estructurals que impedeixen continuar progressant.

Aquest article forma part de l’Anuari 2020: L’Estat de l’educació a Catalunya, que analitza els principals indicadors del sistema educatiu català i aporta propostes per avançar cap a una educació de qualitat i generadora d’oportunitats per al conjunt de l’alumnat.

Per saber-ne més:

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar