Suma’t a l’equip d’Equitat Digital!

Fa pocs mesos donàvem el tret de sortida a l’estratègia d’Equitat Digital en el Festival que va tenir lloc al Hub Social. Allà es va presentar el Laboratori d’Oportunitats Educatives, des del qual estem descobrint els reptes, i experimentant les solucions, que ens han de portar a una digitalització més ètica, pedagògica i justa per a tothom.

Sabem que disposar d’un ordinador, accés internet i una formació digital bàsica, és quelcom necessari, però no suficient si volem una societat crítica que domini les noves tecnologies. Per això, diem que cal educar la digitalització educativa. I que els centres educatius, biblioteques, ajuntaments, entitats i tots els actors de l'ecosistema posin de la seva part a l’hora d’oferir oportunitats educatives de qualitat amb tecnologies, especialment en els entorns de vulnerabilitat.

Amb aquest propòsit, el curs vinent, des de la Fundació Bofill impulsarem dos programes pilot que generen noves oportunitats de cultura digital crítica i creativa. I, per fer-ho possible, obrim noves ofertes de feina per a sumar-se a l’equip d’Equitat Digital.

Projecte Code Club

Per un costat, pilotarem un model que vol fer del pensament computacional un dret educatiu. Aprendre a expressar-se amb la tecnologia, desmuntar biaixos de gènere o crear-se una identitat digital positiva, són alguns dels reptes educatius que entomarem treballant conjuntament amb centres educatius, biblioteques o altres espais comunitaris.

Busquem 2 persones per a liderar aquest pilot:

Projecte Bibliotech

Per l’altre, pilotarem un model que vol experimentar i acompanyar la transició digital de les biblioteques escolars. Aquestes, han de ser espais que fomentin el gust per la lectura, però que també desenvolupin aprenentatges i noves alfabetitzacions digitals i mediàtiques. Cal redescobrir les biblioteques escolars com a espais vius, contemporanis i inclusius.

Busquem 2 persones per a liderar aquest pilot:

Anàlisi de dades

Finalment, volem aprendre més sobre el fenomen de les bretxes digitals a partir de les dades. Caldrà detectar i explotar les fonts d’informació existents, i definir les necessitats de noves dades per a dissenyar mesures i programes d’equitat digital.

Busquem 1 persona per a entomar aquest repte:

Si vols saber més sobre la feina que estem fent a equitat digital, t’animem a tafanejar el laboratori, el darrer butlletí o qualsevol dels recursos que estem publicant.