qp0-dossier_executiu.png

Comprensió lectora: l'assignatura pendent (resum executiu)

Catalunya arrossega des de fa més de quinze anys uns resultats preocupants en comprensió lectora, tant en les proves internacionals com en les de competències bàsiques. Aquest dèficit no només limita el rendiment acadèmic de l’alumnat, sinó que en compromet seriosament les oportunitats futures, tant en l’àmbit personal com en el professional.

  • Pàgines 15
  • Data 23/10/2025

Catalunya arrossega des de fa més de quinze anys uns resultats preocupants en comprensió lectora, tant en les proves internacionals com en les de competències bàsiques. Aquest dèficit no només limita el rendiment acadèmic de l’alumnat, sinó que en compromet seriosament les oportunitats futures, tant en l’àmbit personal com en el professional.

Aquest informe ofereix una mirada rigorosa i accessible a la recerca actual sobre com s’aprèn a llegir, tot identificant els factors clau que condicionen l’adquisició de la comprensió lectora. A més a més, fa una anàlisi detallada de la situació a Catalunya i examina algunes polítiques públiques que han resultat exitoses a d’altres països del mon i que bé podrien inspirar estratègies efectives per al nostre país.

Els resultats de l’estudi permeten traçar un conjunt de propostes concretes —mesures, recursos i polítiques— que poden implementar-se a curt i mitjà termini des de l’administració educativa i amb la implicació d’altres agents institucionals i comunitaris. Un document imprescindible per a tothom que vulgui entendre i revertir una de les assignatures pendents més crítiques del nostre sistema educatiu.

Vols saber-ne més?

Autors

Equip implicat

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar