Anuari de l'estat de l'educació a Catalunya 2008
CompletatL’Anuari 2008 presenta, des del rigor de les dades i la pluralitat d’analistes que hi participen, una radiografia del sistema educatiu no universitari del nostre país. Aquest anuari dóna continuïtat als informes anteriors sobre educació de la Fundació Jaume Bofill, tant pel que fa a la intencionalitat explícita d’aportar llum sobre l’estat real de l’educació a Catalunya, com pel que fa al recull, creació i valoració d’aquells indicadors que en recerques internacionals es consideren més rellevants per mesurar l’estat de salut de qualsevol sistema educatiu en societats postindustrials.
L’anuari consta de quatre parts. En la primera es presenten i s’interpreten els indicadors més significatius per entendre quina és la realitat i quina ha estat l’evolució de l’educació a Catalunya al llarg dels darrers anys. La segona part està centrada en l’anàlisi de l’agenda política educativa del nostre país. Analitzar l’evolució que ha seguit la política educativa catalana els dos anys anteriors a aquesta publicació suposa endinsar-se en una de les èpoques més importants de la història de l’educació a Catalunya de les darreres dècades, amb l’aprovació de la Llei d’Educació (LEC), la primera llei d’educació des de la restauració de la democràcia i l’autogovern a Catalunya. En el tercer apartat s’analitzen els reptes i oportunitats de l’educació a Catalunya, fent atenció als instruments que el sistema disposa per fer front i reduir el fracàs escolar des de la primera infància fins als cicles formatius. Finalment, hi ha un apartat de conclusions, prioritats i propostes elaborat pel director de l’anuari, en Ferran Ferrer.
Consulta tots els anuaris a l’Estat de l’educació a Catalunya
Publicacions
Notícies
Estigues informat
Projectes
Projectes relacionats
-
L’Anuari dels reptes de l’educació a Catalunya es presenta com un instrument de priorització i mobilització de l’agenda política, que assenyala desafiaments i polítiques prioritàries, identifica palanques de canvi i proposa mesures concretes de transformació.
-
Les col·laboracions recollides en aquest Anuari 2020, a càrrec de deu experts coordinats per César Coll i Bernat Albaigés, aborden alguns dels desafiaments educatius més punyents que compartim amb els països del nostre entorn. I ho fan partint de la realitat del sistema educatiu català, de les seves fortaleses i febleses.
-
El llistat de reptes d’aquest anuari 2018, dirigit per en Jordi Riera, ha estat construït mitjançant un procés deliberatiu i de treball en seminari d’experts. Cada repte és tractat en forma de capítol i liderat per un autor o autora experta en la matèria, amb la voluntat de combinar anàlisi, identificació de propostes i palanques de canvi.
-
Dirigit per en Bernat Albaigés i en Francesc Pedró, l’Anuari 2016 actualitza el sistema d’indicadors que mesuren l’èxit educatiu i els seus condicionants, a més de recollir aportacions expertes amb l’objectiu d’identificar les prioritats que han d’orientar la reinversió en educació, en un escenari de reactivació econòmica després de la crisi.
-
Dirigit per en Josep M. Vilalta, a partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discussió en seminari, l’Anuari 2015 aprofundeix en temes clau com la innovació educativa, la personalització de l’educació, el multilingüisme i la internacionalització de les aules, l’abandonament escolar prematur o l’equitat i l’eficiència del sistema, entre d’altres.
-
L’Anuari de 2013, dirigit per Miquel Martínez i Bernat Albaigés, analitza la crisi econòmica, les reformes estructurals i els canvis al Govern de la Generalitat, fa un focus específic en la situació en què es troben els joves i analitza l’acció de govern entre 2010 i 2013 i les propostes de la controvertida LOMCE.
-
L'Anuari 2011, dirigit per Miquel Martínez i Bernat Albaigés, inclou tres novetats respecte les edicions anteriors: amplia la comprensió de l’èxit educatiu, s’inscriu en el debat internacional i proposa polítiques educatives fonamentades en la recerca. L'eix transversal que recorre aquesta edició de l'anuari és l'èxit educatiu.
-
L’Anuari 2006 és un informe objectiu i plural que proporciona una radiografia sobre els punts forts i febles del sistema educatiu català. Sota la direcció d’en Ferran Ferrer i en Bernat Albaigés, compta amb la contribució de diversos especialistes i amb les aportacions de bona part dels exconsellers i exconselleres d'aquell moment.