Anuari de l'estat de l'educació a Catalunya 2008

Completat

L’Anuari 2008 presenta, des del rigor de les dades i la pluralitat d’analistes que hi participen, una radiografia del sistema educatiu no universitari del nostre país. Aquest anuari dóna continuïtat als informes anteriors sobre educació de la Fundació Jaume Bofill, tant pel que fa a la intencionalitat explícita d’aportar llum sobre l’estat real de l’educació a Catalunya, com pel que fa al recull, creació i valoració d’aquells indicadors que en recerques internacionals es consideren més rellevants per mesurar l’estat de salut de qualsevol sistema educatiu en societats postindustrials.

L’anuari consta de quatre parts. En la primera es presenten i s’interpreten els indicadors més significatius per entendre quina és la realitat i quina ha estat l’evolució de l’educació a Catalunya al llarg dels darrers anys. La segona part està centrada en l’anàlisi de l’agenda política educativa del nostre país. Analitzar l’evolució que ha seguit la política educativa catalana els dos anys anteriors a aquesta publicació suposa endinsar-se en una de les èpoques més importants de la història de l’educació a Catalunya de les darreres dècades, amb l’aprovació de la Llei d’Educació (LEC), la primera llei d’educació des de la restauració de la democràcia i l’autogovern a Catalunya. En el tercer apartat s’analitzen els reptes i oportunitats de l’educació a Catalunya, fent atenció als instruments que el sistema disposa per fer front i reduir el fracàs escolar des de la primera infància fins als cicles formatius. Finalment, hi ha un apartat de conclusions, prioritats i propostes elaborat pel director de l’anuari, en Ferran Ferrer.

No t’ho perdis

F. Ferrer, R. Farré, R. Plandiura: L'estat de l'educació a Catalunya (1/2)

F. Ferrer, R. Farré, R. Plandiura: L'estat de l'educació a Catalunya (2/2)

Projectes