Fundació Bofill

Els reptes de l’educació a Catalunya

Anuari 2022

Obert

L’Anuari dels reptes de l’educació a Catalunya es presenta com un instrument de priorització i mobilització de l’agenda política, que assenyala desafiaments i polítiques prioritàries, identifica palanques de canvi i proposa mesures concretes de transformació.

En particular, la selecció i l’enfocament dels reptes que s’aborden en aquest Anuari 2022 no podien ser aliens als impactes que la crisi de la Covid ha provocat en l’educació, i que han evidenciat els principals punts crítics i baules febles del sistema, però també un seguit oportunitats i espais de millora que necessàriament caldrà aprofitar en els propers anys.

D’aquesta manera, entre els capítols de l’Anuari s’aborden qüestions com ara quin professorat necessiten els centres d’alta complexitat, o quin és el valor afegit dels centres de noves oportunitats i com traslladar-lo al conjunt del sistema, alhora que s’hi inclouen contribucions més exploratòries sobre reptes que estan cridats a ser de gran rellevància en un futur immediat, entre d’altres: com podem capacitar als professionals de l'educació per una gestió inclusiva de la diversitat, o quin ha de ser el rol de l’educació en la promoció de la salut d’infants i joves.

Aina Tarabini, doctora en sociologia i professora de la UAB, és l’encarregada de dirigir aquest anuari, on hi participen dotze autores de prestigi, totes elles amb un objectiu comú de posar el coneixement més rigorós al servei de la millora de reptes molt concrets de millora de l’equitat i les oportunitats educatives al nostre país.

Publicacions

No t’ho perdis

Quins són els reptes més importants dels sistemes educatius actualment? Louise Archer, University College de Londres. Anuari 2022

Quins són els reptes més importants dels sistemes educatius actualment? Diane Reay, Universitat de Cambridge. Anuari 2022

Quins són els reptes més importants dels sistemes educatius actualment? Agnès Van Zanten, CNRS, París. Anuari 2022

Posar la cura dels actors al centre de la política educativa

Testimonis de mestres d’oportunitats: què necessiten els docents per educar en entorns de vulnerabilitat?

Mestres d’oportunitats: què necessiten els docents per educar en entorns de vulnerabilitat?

El Decret d'educació inclusiva: aportacions i limitacions per a garantir l'equitat educativa

El rol de la programació de l'oferta en la lluita contra la segregació escolar

Projectes

Projectes relacionats