El treball en xarxa, clau per a l’èxit d’Escola Nova 21
16/09/2016
El proper 30 de setembre s’indicarà quins dels 487 centres que han manifestat la seva voluntat de participar a Escola Nova 21 i comprometre’s pel canvi educatiu, s’incorporaran al programa.
S’està treballant perquè cap centre que vulgui canviar es quedi sense poder fer-ho, i per a que sigui possible és indispensable que l’orientació cap al canvi es basi en una metodologia de treball que combini l’aportació de coneixements amb la capacitat de debatre’ls i compartir-los entre els centres participants.
L’objectiu final del programa és generar el marc i les condicions per a què Catalunya tingui un sistema educatiu avançat. I la manera com es vol assolir és creant les condicions perquè les escoles comparteixin el marc d’escola avançada, interactuant entre elles i contribuint a capacitar-les per a la consolidació i millora de les pràctiques avançades.
El debat que durant els darrers cinc mesos s’ha generat en multitud de centres ja té per si sol un gran valor i contribueix a l’objectiu d’avançar cap a una actualització del propòsit educatiu i les pràctiques d’aprenentatge a tot el sistema.
Alhora, la diversitat de realitats és, també, un altre dels aspectes rellevants per al desenvolupament del programa. El marc d’escola avançada determina uns criteris compartits per tothom, i tanmateix el projecte educatiu de cada centre és singular i ha de respondre a la seva contextualització. Per això és molt significatiu poder comptar amb una àmplia variabilitat de centres que volen participar-hi.
Els 487 centres presentats apleguen 228.537 infants i joves, i representen un 15,72% del total de centres amb educació obligatòria. Mostren uns percentatges de diversitat molt similars als del conjunt del sistema educatiu: 68% de públics (312) i 32% de concertats (149), i un 40% són de, o tenen, secundària. Dels sol·licitants, un 78% (361) són de les comarques barcelonines, un 8% (37) de les gironines, de les tarragonines i lleidatanes un 5,6% (26) cadascuna, i de les Terres de l’Ebre un 2,3% (11). També cal destacar que s’hi han presentat 47 centre públics d’alta complexitat, que representen un 15% del total de centres públics, un percentatge lleugerament superior al de tot Catalunya.
Si vols més informació i seguir l’actualitat del programa, visita el web Escola Nova 21, subscriu-te al butlletí, i segueix-nos al Twitter: @escolanova21 #escolanova21.
També pots visionar els diferents vídeos relacionats amb el programa clicant aquí.