Fundació Bofill

EDhack

Obert

L’EDhack és un espai cívic on generar idees i projectes des de la col·laboració. En un EDhack, les persones que hi participen complementen experteses per trobar solucions i superar reptes educatius en un sentit ampli (feminismes, sostenibilitat, educació al llarg de la vida, cultura, etc.). És un laboratori educatiu comunitari de cocreació.

El model EDhack, basat en el format hackató, aporta molts avantatges per a la millora de l’educació:

• El seu format intensiu i vibrant, amb l’organització d’un esdeveniment immersiu de 2 dies, accelera la creativitat col·lectiva.
  • A l’estar basat en la cultura oberta, l’EDhack suposa un autèntic canvi de paradigma, passant d’un model tancat i privat d’innovació educativa a un de socialment construït.
  • La seva principal força és l'aprenentatge i la col·laboració entre persones per generar valor a la pròpia comunitat que l’impulsa.
  • Té la capacitat d’atraure nou talent compromès, aglutinant persones de perfils molt diversos.
  • Compta amb el suport de mentors que acompanyen als equips en els processos de creació de solucions tot oferint les seves experiències, recursos i contactes.
  • La metodologia EDhack està orientada a resultats, basada en una filosofia de treball àgil i manipulatiu, específicament pensada per donar respostes concretes i reals en un territori específic.

Consideres que al teu municipi hi ha reptes educatius que cal afrontar-los des d’una nova mirada? Vols afrontar-los d’una manera disruptiva i valenta? A partir de la metodologia i experiència de l’EDhack, és possible!

A la web del projecte trobaràs les eines, els recursos i referències per saber-ne més. Podràs donar el pas per organitzarun EDhack al teu municipi o bé tafanejar els propers EDhacks al territori i participar.

No t’ho perdis

1. Vols saber què és l'EDhack Raval?

2. Com funciona l'EDhack Raval?

3. Jo puc participar a l'EDhack Raval?

Com acompanyem les transicions educatives per garantir l’èxit escolar? #joacompanyo

Com connectem els actors educatius del barri per crear més i millors oportunitats? #joconnecto

Com enfortim les famílies perquè siguin motors de la millora educativa? #joenforteixo

Com personalitzem els aprenentatges per evitar l'abandonament escolar? #jopersonalitzo