Fundació Bofill

Escola Nova 21. Aliança per un sistema educatiu avançat

Vivim en una societat canviant que ha transformat i accelerat radicalment les necessitats i modalitats d’aprenentatge tradicionals al món. Com ha viscut i incorporat aquests canvis l'escola catalana? El model d'ensenyament transmissor, unilateral, s'ha demostrat que no condueix a un aprenentatge significatiu. Quines són les competències que necessitaran els ciutadans del futur? Com pot potenciar-les l’escola? Com podem aprofitar l’experiència de centres educatius que ja han liderat processos de canvi i de millora?

El centre UNESCO de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill, la Universitat Oberta de Catalunya i EduCaixa volen promoure una iniciativa d’alt impacte per a aconseguir una onada de canvi que transformi el sistema educatiu català, cap a un model centrat en l’aprenentatge significatiu i en el desenvolupament de competències per al s21. Es tracta d’un programa que pretén acompanyar a aquells centres educatius que tenen voluntat de repensar i transformar el seu model educatiu cap a un model que respongui millor a les necessitats educatives actuals.

El programa Escola Nova 21 vol apuntar la direcció del canvi: el marc d’escola avançada, i fer-lo possible a través de dues accions. La primera, crear un ecosistema d’escoles i instituts amb pràctiques educatives avançades que faci de referència del procés de canvi. I la segona, seleccionar 200 centres educatius a través d’una convocatòria que s’ha obert avui per a què se sumin a generar un ecosistema educatiu avançat. D’entre aquests centres, 30 rebran un acompanyament i capacitació intensius per tal de garantir el seu canvi, amb el suport de les escoles amb pràctiques educatives avançades.

Acte inaugural del Simposi sobre Canvi Educatiu

Com fer possible el canvi educatiu

Conclusions i cloenda del del Simposi sobre Canvi Educatiu

David Pérez - Presentació del programa Escola Nova 21