+ Recerca x millor educació
Connectem la política amb les evidències
ObertCatalunya té un repte pendent en l'aprofitament de la recerca per liderar el sistema educatiu i respondre als reptes vinculats amb l'educació.
La inversió pública en R+D en educació és molt baixa si la comparem amb la que es destina a altres àmbits clau com el de la salut. Manca un lideratge dels poders públics per assegurar que una part rellevant de la recerca en educació que es produeix al país està dedicada a respondre als reptes existents, com l'abandonament educatiu o l'escletxa digital, i a empoderar els professionals i els centres educatius.
A hores d'ara ja hi ha moltes evidències acumulades gràcies a la recerca local i internacional que són rellevants per a les polítiques educatives. Però aquest coneixement sovint no és conegut ni apropiat pels agents clau, i per tant, no s'utilitza per informar les polítiques ni per millorar les pràctiques. Alhora, s'estan perdent oportunitats d'aprenentatge i millora perquè la majoria de programes i polítiques educatius no són avaluats de manera rigorosa.
Per això, ens dirigim al Govern de la Generalitat i al Parlament de Catalunya per assenyalar la urgència d’impulsar, durant aquesta legislatura, un Pla per a unes Polítiques Educatives Fonamentades, amb 16 mesures clau que permetin superar d’una vegada per totes aquesta separació entre coneixement i polítiques educatives.
Connectar millor el lideratge del sistema amb el coneixement en educació és imprescindible i urgent: en depèn la qualitat i l’equitat del sistema educatiu que tindrem en les properes dècades.
Signa el manifest Apostem per la recerca per millorar l’educació del país!
Descarrega l'informe!
Blog
Llegeix els articles relacionats
Publicacions
Video
No t’ho perdis
Projectes
Projectes relacionats
-
“Recerca i acció!” és un punt de trobada entre la pràctica i la recerca educativa. Convertim el coneixement en claus i palanques per a una millor educació!
-
El projecte Què funciona en educació? es proposa revisar les evidències generades per la recerca rigorosa al voltant de les intervencions i polítiques que milloren els aprenentatges a fi d'informar el disseny de les polítiques educatives.
-
Un espai de trobada entre docents i investigadors en educació per posar en joc evidències i pràctiques relacionades amb el vincle educatiu.
Equip
Equip del projecte
-
Mònica Nadal
Directora de recerca
Directora de recerca Formació Llicenciada i Màster en Sociologia per la UAB i M.Phil en Women Studies pel Trinity College de Dublin (Irlanda). Experiència Des del maig del 2014 soc directora de l'àrea de recerca de la Fundació Bofill. Del 2009 al 2014 vaig ser cap de prospectiva (2009-2014) i pr…
Veure’n més
-
Miquel Àngel Alegre
Cap de projectes
Doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a analista a l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), coordinant avaluacions de polítiques i programes educatius, socials i laborals. Amb anterioritat, va ser investigador Ramón y Cajal i director …
Veure’n més
-
Núria Comas
Coordinadora de projectes d'evidències en educació
Coordinadora de projectes d'evidències en educació Llicenciada en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Història del Món per la Universitat Pompeu Fabra. S’incorpora a la Fundació Jaume Bofill el 2020 com a coordinadora del projecte Què funciona en educació?…
Veure’n més
-
Josep Maria Vilalta Verdú
Secretari executiu de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i Director de la Global University Network for Innovation (GUNi). Formació Llicenciat en Geografia i Història (UB), Màster en Gestió Pública (UAB), Màster en Teoria Política i Social (UPF) i Postgraduat en Higher Educatio…
Veure’n més
-
Laura Morató
Coordinadora de projectes
Coordinadora de projectes FormacióVaig fer Sociologia a la Universitat de Barcelona (UB) i tinc el Diploma d'Estudis Avançats en Sociologia per la mateixa universitat, també sóc experta en mètodes avançats d'estadística aplicada per la UNED i postgrau en docència universitària per la UB.Exper…
Veure’n més