Les evidències a l'aula
Una educació amb fonament
CompletatAquest curs, les mesures sanitàries i unes majors necessitats de l’alumnat estan obligant els docents a replantejar i reorganitzar moltes de les pràctiques que duien a terme habitualment. En aquest context, és natural tenir dubtes sobre si les estratègies adoptades són les més adequades per l’aprenentatge d’infants i joves. Com podem saber si estem en el bon camí?
Tenim cada vegada més coneixement, procedent de la recerca educativa, sobre com organitzar l’ensenyament-aprenentatge, sobre com donar una bona orientació a tot l’alumnat, com treballar la dimensió socioemocional dels nois i noies... Si bé no existeixen les solucions màgiques ni les receptes úniques, aquest coneixement pot representar una contribució clau a la reflexió que duen a terme els claustres i pot servir per fonamentar les adaptacions i innovacions que s’estan posant actualment en marxa.
Amb la jornada "Les evidències a l'aula: una educació amb fonament", celebrada, en format online, el 10 de novembre de 2020, vam generar un espai de trobada entre docents i investigadors en educació per posar en joc evidències i pràctiques sobre diverses dimensions relacionades amb el vincle educatiu: el treball socioemocional i conductual, el suport educatiu i l'atenció a la diversitat, l'orientació, el treball per projectes, l'ús de les tecnologies digitals a l'escola i la personalització dels aprenentatges. Mestres i professors van poder contrastar els seus dubtes amb recercadors i recercadores especialistes en aquestes àrees, i diversos docents van presentar experiències impulsades amb l'ajut de la recerca als centres educatius on treballen. A més, vam voler debatre sobre el vincle entre la recerca educativa i la pràctica docent.
Aquesta jornada va ser organitzada per la Fundació Bofill, en col·laboració amb l’Editorial Graó.
Blog
Llegeix els articles relacionats
Evidències per a la pràctica docent: notes a peu d’aula
Evidències per a la pràctica docent: notes a peu d’aula
Publicacions
Video
No t’ho perdis
Actes
Actes anteriors
-
Les evidències a l'aula: una educació amb fonament
Les evidències a l'aula: una educació amb fonament
Aquest curs, les mesures sanitàries i unes majors necessitats de l’alumnat estan obligant els docents a replantejar i reorganitzar moltes de les pràctiques que duien...
10/11/2020 17:30h - 19:45h
Més informació
Projectes
Projectes relacionats
-
“Recerca i acció!” és un punt de trobada entre la pràctica i la recerca educativa. Convertim el coneixement en claus i palanques per a una millor educació!
-
El projecte Què funciona en educació? es proposa revisar les evidències generades per la recerca rigorosa al voltant de les intervencions i polítiques que milloren els aprenentatges a fi d'informar el disseny de les polítiques educatives.
-
Catalunya té un repte pendent en l'aprofitament de la recerca per liderar el sistema educatiu i respondre als reptes vinculats amb l'educació. Per això, cal apostar per la recerca per millorar l'educació del país!
Equip
Equip del projecte
-
Miquel Àngel Alegre
Cap de projectes
Doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a analista a l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), coordinant avaluacions de polítiques i programes educatius, socials i laborals. Amb anterioritat, va ser investigador Ramón y Cajal i director …
Veure’n més
-
Núria Comas
Coordinadora de projectes d'evidències en educació
Coordinadora de projectes d'evidències en educació Llicenciada en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Història del Món per la Universitat Pompeu Fabra. S’incorpora a la Fundació Jaume Bofill el 2020 com a coordinadora del projecte Què funciona en educació?…
Veure’n més
-
Laura Morató
Coordinadora de projectes
Coordinadora de projectes FormacióVaig fer Sociologia a la Universitat de Barcelona (UB) i tinc el Diploma d'Estudis Avançats en Sociologia per la mateixa universitat, també sóc experta en mètodes avançats d'estadística aplicada per la UNED i postgrau en docència universitària per la UB.Exper…
Veure’n més