Fundació Bofill

Les evidències a l'aula

Una educació amb fonament

Completat

Aquest curs, les mesures sanitàries i unes majors necessitats de l’alumnat estan obligant els docents a replantejar i reorganitzar moltes de les pràctiques que duien a terme habitualment. En aquest context, és natural tenir dubtes sobre si les estratègies adoptades són les més adequades per l’aprenentatge d’infants i joves. Com podem saber si estem en el bon camí?

Tenim cada vegada més coneixement, procedent de la recerca educativa, sobre com organitzar l’ensenyament-aprenentatge, sobre com donar una bona orientació a tot l’alumnat, com treballar la dimensió socioemocional dels nois i noies... Si bé no existeixen les solucions màgiques ni les receptes úniques, aquest coneixement pot representar una contribució clau a la reflexió que duen a terme els claustres i pot servir per fonamentar les adaptacions i innovacions que s’estan posant actualment en marxa.

Amb la jornada "Les evidències a l'aula: una educació amb fonament", celebrada, en format online, el 10 de novembre de 2020, vam generar un espai de trobada entre docents i investigadors en educació per posar en joc evidències i pràctiques sobre diverses dimensions relacionades amb el vincle educatiu: el treball socioemocional i conductual, el suport educatiu i l'atenció a la diversitat, l'orientació, el treball per projectes, l'ús de les tecnologies digitals a l'escola i la personalització dels aprenentatges. Mestres i professors van poder contrastar els seus dubtes amb recercadors i recercadores especialistes en aquestes àrees, i diversos docents van presentar experiències impulsades amb l'ajut de la recerca als centres educatius on treballen. A més, vam voler debatre sobre el vincle entre la recerca educativa i la pràctica docent.

Aquesta jornada va ser organitzada per la Fundació Bofill, en col·laboració amb l’Editorial Graó.

Publicacions

Video

No t’ho perdis

Héctor Ruiz i Sergi del Moral: Evidències per a la pràctica docent: sobre què i per a què? (resum)

Com i per què aplicar l’aprenentatge basat en projectes? Marc Lafuente

Dues aplicacions de treball per projectes a secundària basades en recerca educativa - Iván Marchán

El pla de treball: eix de la personalització - David Atzet

Personalització i itineraris d’aprenentatge: com impulsar-los de manera efectiva? - Judith Oller

Tecnologies digitals a l’escola: com incorporar-les per afavorir l’aprenentatge? - Mireia Usart

Tecnologies digitals a l’escola: El projecte “La meva Manresa” - Ramon Barlam

Sala 1. Les evidències a l'aula: una educació amb fonament

Actes

Actes anteriors

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar