Reptes de l'educació a Catalunya. Anuari 2015
CompletatDirigit per en Josep M. Vilalta, Reptes de l'educació a Catalunya. Anuari 2015 aborda alguns dels principals reptes del sistema educatiu català a partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discussió en seminari. Aquest anuari posa l’èmfasi en el diagnòstic compartit i sobretot en les propostes per a l’acció a curt, mig i llarg termini en matèria de gestió i política educativa. S'hi afegeix també, sempre que sigui possible, la perspectiva internacional per comparar més acuradament la realitat catalana i ampliar les possibilitats per resoldre alguns dels reptes més estratègics.
Aquesta edició de l’Anuari aprofundeix en temes clau com, entre d’altres, el de la cultura de la innovació educativa, la personalització de l’educació, el multilingüisme i la internacionalització de les aules, l’abandonament escolar prematur, l’equitat i l’eficiència del sistema, les polítiques de professorat, el finançament de l’educació a Catalunya i els efectes de l’austeritat i la crisi actual, els reptes de l’educació secundària obligatòria i de l’ensenyament superior. L’Anuari inclou un seguit de propostes d’acció en els diversos reptes estudiats que configuren una agenda per a la transformació educativa del nostre país. Reptes de l’educació a Catalunya està dirigit per Josep M. Vilalta, i compta amb la col·laboració de vint experts en les distintes matèries i àmbits del sistema educatiu.
Consulta tots els anuaris a l’Estat de l’educació a Catalunya
Publicacions
Video
No t’ho perdis
Notícies
Estigues informat
Projectes
Projectes relacionats
-
L’Anuari dels reptes de l’educació a Catalunya es presenta com un instrument de priorització i mobilització de l’agenda política, que assenyala desafiaments i polítiques prioritàries, identifica palanques de canvi i proposa mesures concretes de transformació.
-
Les col·laboracions recollides en aquest Anuari 2020, a càrrec de deu experts coordinats per César Coll i Bernat Albaigés, aborden alguns dels desafiaments educatius més punyents que compartim amb els països del nostre entorn. I ho fan partint de la realitat del sistema educatiu català, de les seves fortaleses i febleses.
-
El llistat de reptes d’aquest anuari 2018, dirigit per en Jordi Riera, ha estat construït mitjançant un procés deliberatiu i de treball en seminari d’experts. Cada repte és tractat en forma de capítol i liderat per un autor o autora experta en la matèria, amb la voluntat de combinar anàlisi, identificació de propostes i palanques de canvi.
-
Dirigit per en Bernat Albaigés i en Francesc Pedró, l’Anuari 2016 actualitza el sistema d’indicadors que mesuren l’èxit educatiu i els seus condicionants, a més de recollir aportacions expertes amb l’objectiu d’identificar les prioritats que han d’orientar la reinversió en educació, en un escenari de reactivació econòmica després de la crisi.
-
L’Anuari de 2013, dirigit per Miquel Martínez i Bernat Albaigés, analitza la crisi econòmica, les reformes estructurals i els canvis al Govern de la Generalitat, fa un focus específic en la situació en què es troben els joves i analitza l’acció de govern entre 2010 i 2013 i les propostes de la controvertida LOMCE.
-
L'Anuari 2011, dirigit per Miquel Martínez i Bernat Albaigés, inclou tres novetats respecte les edicions anteriors: amplia la comprensió de l’èxit educatiu, s’inscriu en el debat internacional i proposa polítiques educatives fonamentades en la recerca. L'eix transversal que recorre aquesta edició de l'anuari és l'èxit educatiu.
-
Sota la direcció d’en Ferran Ferrer, aquest Anuari de l’educació analitza una de les èpoques més importants de la història de l’educació a Catalunya amb l’aprovació de la Llei d’Educació (LEC), la primera llei d’educació des de la restauració de la democràcia i l’autogovern a Catalunya.
-
L’Anuari 2006 és un informe objectiu i plural que proporciona una radiografia sobre els punts forts i febles del sistema educatiu català. Sota la direcció d’en Ferran Ferrer i en Bernat Albaigés, compta amb la contribució de diversos especialistes i amb les aportacions de bona part dels exconsellers i exconselleres d'aquell moment.
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Mònica Nadal
Directora de recerca
Directora de recerca Formació Llicenciada i Màster en Sociologia per la UAB i M.Phil en Women Studies pel Trinity College de Dublin (Irlanda). Experiència Des del maig del 2014 soc directora de l'àrea de recerca de la Fundació Bofill. Del 2009 al 2014 vaig ser cap de prospectiva (2009-2014) i pr…
Veure’n més
-
Valtencir M. Mendes
Doctor europeu en Enginyeria de Projectes i Sistemes per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) en col·laboració amb la Universitat de Glasgow (Regne Unit). La seva recerca doctoral es va centrar en els esforços de les institucions educatives i de les aliances multisectorials per a l’a…
Veure’n més
-
Judit Vallès
Llicenciada en Sociologia per la Universitat de Barcelona (UB) i en Comunicació Audiovisual per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Des dels inicis de la seva trajectòria professional s’ha centrat en la recerca i la gestió de projectes principalment en l’àmbit de l’educació, la joventut, …
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Josep Maria Vilalta Verdú
Secretari executiu de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i Director de la Global University Network for Innovation (GUNi). Formació Llicenciat en Geografia i Història (UB), Màster en Gestió Pública (UAB), Màster en Teoria Política i Social (UPF) i Postgraduat en Higher Educatio…
Veure’n més
-
Claudia Vallvé
Claudia Vallvé, llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona i llicenciada en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Va ser una de les primeres generacions d’Erasmus i va tenir la oportunitat d’estudiar el darrer curs de sociologia a la East London University. Amb més de 20 any…
Veure’n més