ela-portada-nova.jpg

Què podem aprendre de programes d’estiu que milloren l’equitat educativa? Anàlisi de models avaluats

Informe que recull una revisió d'evidència de programes d'estiu avaluats amb bons resultats en equitat educativa, desenvolupament de competències i inclusió social.

En el context català, de programes d’estiu n’hi ha molts, molt diversos, impulsats per actors de naturalesa molt diferent (oferta pública, oferta social i oferta privada) i amb inquietuds i objectius també diversos, fins i tot poc cohesionats. Per això volem contribuir a dotar tots aquests actors d’un llenguatge comú, d’un marc comú d’estratègies de treball contrastades per equilibrar la qualitat de l’oferta i amplificar els beneficis actuals i els impactes en la millora competencial dels i les participants així com en la cohesió de les comunitats.

• Pàgines 36
  • Data 11/10/2023
  • ISBN 978-84-126532-9-8

Aquí teniu, doncs, una eina basada en el coneixement, la praxi i el contrast científic i orientada a fomentar la reflexió estratègica sobre com oferir, dissenyar i desplegar uns programes d’estiu als municipis que transformin el panorama actual de desigualtat socioeducativa i contribueixin a igualar les oportunitats educatives i el capital social de totes les infàncies i adolescències.

Objectius: Fer avançar la política pública local cap a un escenari d’universalització de la garantia del dret al lleure d’estiu, del qual estem encara lluny. Durant l’estiu, s’ha de poder donar resposta social, educativa i de lleure a totes les famílies, i de tots els estrats socials, no només deixar que hi accedeixin exclusivament aquelles que s’ho poden costejar.

Amb aquesta publicació volem empènyer i accelerar aquest procés d’institucionalització del lleure educatiu de l’estiu com a política pública, que ja veiem inevitable, perquè l’estiu deixi de ser un amplificador de les desigualtats educatives i esdevingui un espai d’equitat i de qualitat educativa.

Destinataris: Responsables polítics i tècnics dels programes municipals de casals d'estiu.

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

L'estiu enriquit a Castellar del Vallès, Girona, Salt, Tortosa i Amposta

El municipi connectat, la clau de l'EstiuEnriquit. Jornada Aliança Educació 360

El municipi connectat, la clau de l'EstiuEnriquit. Diàlegs d'estiu 1

El municipi connectat, la clau de l'EstiuEnriquit. Diàleg d'estiu 2

Què han de fer els ajuntaments per enriquir l'estiu? Dani Pérez, Ajuntament de Castellar del Vallès

Què han de fer els ajuntaments per enriquir l'estiu? Emilie Rivas, Save the Children.

Què han de fer els ajuntaments per enriquir l'estiu? Maria Jesús Larios, Síndic de Greuges de Cat.